محشر دات كام محبوبترين سايت فارسي


عکس و مطالب جالب روزانه: نقش ستاره داوود در فرودگاه مهرآباد!


تغییر اندازه متن:

نقش ستاره داوود در فرودگاه مهرآباد! نقش ستاره داوود در فرودگاه مهرآباد!

نقش ستاره داوود در فرودگاه مهرآباد! تاريخچه روابط ايران و اسرائيل به اوايل دوره پهلوي دوم مي رسد، دولت ايران در زمان نخست‌وزيري محمد ساعد مراغه‌اي حدود ۱ سال پس از تشكيل رژيم صهيونيستي(۲۳ اسفند ۱۳۲۸) اين كشور را به طور دوفاكتو به رسميت شناخت و سركنسولگري خود را در اورشليم داير كرد. تا آن هنگام حدود ۵۰ كشور رژيم اسرائيل را به رسميت شناخته بودند. اما محمد مصدق در ۱۵ تير ۱۳۳۰ شناسايي رژيم اسرائيل را پس گرفت.

مناسبات ايران و رژيم اسرائيل در اين سالها زمينهاي مختلفي گسترش مي‌يافت. ولي عمده تبادلات صورت گرفته بين ايران و رژيم اسرائيل مربوط به معامله سلاح و تجهيزات نظامي بوده است. همانند آمريكا، رژيم اسرائيل نيز اساس معاملات خود با ايران را به فروش سلاح به ايران در ازاي دريافت نفت از اين كشور نهاده بود. اهميت ادامه اين رابطه در زمان تحريم صادرات نفت از جانب اوپك بيشتر آشكار گشت. دولت ايران سالانه بيش از ۵۰۰ ميليون دلار سلاح از اسرائيل خريداري مي كرد كه همه نوع سلاح و تجهيزات نظامي را شامل مي‌شد.

رژيم اسرائيل در زمان پهلوي در زمينه مدرنيزه‌سازي كشاورزي، دفاع هوايي و گردشگري و همچنين آموزش تعداد ۱۵۰۰ متخصص تعاوني‌هاي سازندگي در ايران فعاليت داشت. در حيطه روابط تجاري، در سال ۱۹۷۳ رژيم اسرائيل ۳۳ ميليون دلار صادرات به ايران داشت. اين مقدار در ۱۹۷۴ به ۶۳ ميليون و در ۱۹۷۷ به ۱۹۵ ميليون دلار رسيد. در سال ۱۹۷۸، رژيم اسرائيل ۷٪ كل صادرات خود (بالغ بر ۲۲۵ ميليون دلار) را به ايران فرستاد.

هواپيمايي ال عال از سال ۱۹۶۰ به بعد، داراي پروازهاي ثابت از فرودگاه بين‌المللي مهرآباد به فرودگاه بين‌المللي بن گوريون بود.

همچنين در سال ۱۹۷۵ ايران به قطعنامه ۳۳۷۹ مجمع عمومي سازمان ملل متحد كه به موجب آن صهيونيسم مساوي نژادپرستي شمرده شد، راي مثبت داد.

در زمان سلطنت پهلوي دوم تعداد زيادي از شركت هاي اسرائيلي در زمينه ساخت و ساز و پيمانكاري تاسيسات بزرگ فعاليت داشتند.

پارسينه براي نخستين بار تصويري از يكي از تاسيسات ساخته شده توسط مهندسان اسرائيلي كه در آن نقش ستاره داوود به وضوح مشخص است را منتشر مي كند. بناي فوق ساختمان اصلي شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (ايران اير) مي باشد. جالب آنكه با گذشته حدود سي و دو سال از پيروزي انقلاب، نقش ستاره داوود در ساختمان فوق همچنان دست نخورده باقي مانده است.


مطالب مرتبط: ايران , اسرائيل , صادرات , دلار , سلاح , فرودگاه
لینک مستقیم: نقش ستاره داوود در فرودگاه مهرآباد!
بخش عکس و مطالب جالب روزانه وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

نقش ستاره داوود در فرودگاه مهرآباد!




ورود به چت روم دی جی چت محشر


سایر چت روم های محشر را نیز امتحان کنید
چت روم دی جی چت
چت روم جاوا چت
چت روم صوتی و تصویری
چت روم ویژه
چت روم فلش

بازی آنلاين

بازی شطرنج آنلاین