محشر دات كام محبوبترين سايت فارسي


مد و زيبایی و ترفندهای آرایشی: ده خاصيت معجزه آسای آب در حفظ سلامت


تغییر اندازه متن:

ده خاصيت معجزه آسای آب در حفظ سلامت ده خاصيت معجزه آسای آب در حفظ سلامت

ده خاصيت معجزه آسای آب در حفظ سلامت خاصيت معجزه آسای آب در حفظ سلامت

مصرف منظم آب به مغز کمک مي کند تا دماي بدن را کنترل کند. براي حفظ رطوبت چشم ها، بيني و دهان، بدن به آب نياز دارد. آب علاوه بر نرمي مفاصل، از اعضاي بدن محافظت مي کند.

به گزارش MSN از کل وزن بدن 60 درصد آن از آب تشکيل شده است که هر روز مقداري از آن از طريق عرق کردن، ادرار و نفس کشيدن از دست مي رود. اگر چه مصرف روزي ۸ ليوان آب توصيه شده است اما در واقع مقدار آب مورد نياز بدن به عوامل مختلف از جمله جنسيت، سن، فعاليت بدني، آب و هوا، ابتلا به بيماري و ... ارتباط دارد.

يک فرد سالم و فعال با يک رژيم غذايي سالم مي تواند آب مورد نياز بدن را تامين کند.

نکات زير درباره نوشيدن آب خواندني است:

* قبل از احساس تشنگي، آب بخوريد. * به هنگام فعاليت بدني آب را قبل از فعاليت، در حين آن و پس از ورزش کردن بخوريد. * آب را به نوشيدني هاي ديگر ترجيح دهيد. * آب بدن را از طريق ميوه هايي مانند گوجه فرنگي، هندوانه، طالبي، کرفس و خيار تامين کنيد. خوب است بدانيد که زمان دقيق مصرف آب اهميت زيادي دارد و حداکثر تاثير را روي بدن خواهد گذاشت. * مصرف ۲ ليوان آب، ناشتا، اعضاي داخلي بدن را فعال مي کند. * مصرف يک ليوان آب نيم ساعت قبل از هر وعده غذايي، به هضم غذا کمک مي کند. * خوردن يک ليوان آب قبل از حمام به کاهش فشار خون کمک مي کند. * براي جلوگيري از سکته مغزي يا حمله قلبي، قبل از خواب يک ليوان آب بخوريد.


۱۰ خاصيت مهم مصرف آب عبارتند از:

سلامت پوست

رطوبت پوست مانع پيري مي شود و پوست سالم تر مي ماند.

بهبود سردرد

۷۵ درصد مغز هر فرد از آب تشکيل شده است. بنابراين کمبود آب بدن، باعث سردرد مي شود.

کمردرد

اين ناراحتي بر اثر کمبود مايعات در بدن به وجود مي آيد. ديسک هاي موجود در قسمت کمر هر انسان پر از مايعات است و مانند کمک فنر عمل مي کند، فعاليت بدني منظم و ميزان کافي مايعات، ديسک ها را آب رساني کرده و به آن ها اجازه مي دهد تا قسمت فوقاني بدن را حمايت کنند.

معمولا مايع درون ديسک در تحمل ۷۵ درصد وزن بدن نقش دارد در حالي که خود اسکلت ديسک تنها در تحمل ۲۵ درصد وزن بدن نقش دارد. افت مايعات، اسکلت را مجبور مي کند وزن بيشتري را تحمل کند و در نتيجه درد و ناراحتي به وجود مي آيد.

کاهش عفونت

سيستم لنفاوي موجود در بدن وظيفه دفع ضايعات را دارد. اين سيستم قبل از ورود سموم به جريان خون، آن ها را مي شکند. آب ناکافي در سيستم لنفاوي در بدن اختلال ايجاد مي کند و در نتيجه مقاومت بدن را در مقابل عفونت هاي خطرناک کاهش مي دهد.

تمرکز

آب مي تواند سموم موجود در بعضي از فرآورده هاي غذايي مانند افزودني ها و مواد نگه دارنده را از کبد دفع کند و باعث فعال تر شدن فرد و افزايش تمرکز مي شود.

آرتروز

آب در نرم کردن مفاصل بين استخوان ها نقش اساسي دارد. کمبود آب، سايش بين سطح غضروف ها را افزايش مي دهد و در نتيجه باعث درد و ورم مفاصل مي شود.

بوي دهان

بوي نامطبوع دهان نشانه بارز کمبود آب بدن است. آب دهان در از بين بردن باکتري هاي موجود در دهان و آب رساني به زبان نقش موثري دارد.

گرفتگي عضلات

اکسيژن از طريق خون به عضلات منتقل مي شود. در صورت نرسيدن اکسيژن به خون، عضلات اسيدلاکتيک ترشح مي کنند که گرفتگي عضلاني به وجود مي آورد. آب کافي يعني تامين اکسيژن خون.

درمان آسم

آسم، مشکل قوه هاضمه و حالت تهوع صبحگاهي را با مصرف آب کافي پيش گيري و يا درمان کنيد.

فشار خون بالا

تقريبا ۸۵ درصد حجم خون از آب تشکيل شده است. بنابراين حجم خون با مصرف آب ارتباط تنگاتنگي دارد. به محض افت حجم خون، مويرگ هاي کم تر فعال بسته مي‌شود تا قسمت هاي فعال تر به خون کافي دسترسي داشته باشند. با بسته شدن رگ ها، به عضلات فشار وارد مي آيد و مصرف آب مي تواند فشار وارد بر عضلات را تسکين دهد

مطالب مرتبط: آب , بدن , خاصيت , سلامت , مصرف , خون
لینک مستقیم: ده خاصيت معجزه آسای آب در حفظ سلامت
بخش مد و زيبایی و ترفندهای آرایشی وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

ده خاصيت معجزه آسای آب در حفظ سلامت




ورود به چت روم دی جی چت محشر


سایر چت روم های محشر را نیز امتحان کنید
چت روم دی جی چت
چت روم جاوا چت
چت روم صوتی و تصویری
چت روم ویژه
چت روم فلش

بازی آنلاين

بازی شطرنج آنلاین