محشر دات كام محبوبترين سايت فارسي


مد و زيبایی و ترفندهای آرایشی: وزن ایده‌آل، وزن عادی و چاقی


تغییر اندازه متن:

وزن ایده‌آل، وزن عادی و چاقی وزن ایده‌آل، وزن عادی و چاقی

وزن ایده‌آل، وزن عادی و چاقی بدن انسان‌ها از اندام‌ها و بافت‌های مختلف تشکیل یافته است. منظور ما از بافت در این‌جا ”بافت چربی“ است که به‌صورت یک عضو مستقل مورد بررسی قرار می‌گیرد. در رابطه با اضافه وزن، مقدار چربی می‌تواند تا ۵۰ درصد وزن اضافی را تشکیل دهد و ۱۶ درصد در کل وزن یک فرد ۳۰ ساله با وزن عادی چربی است.
معمولاً زنان مقدار بیشتری چربی نسبت به مردان دارند. وزن عادی نسبت به قد، جنسیت و ساختمان بدن فرق می‌کند. فردی که دارای استخوان‌بندی قوی، چهار شانه و درشت هیکل است نسبت به هم قد خود که دارای اندامی ظریف‌تر است، به‌طور طبیعی دارای وزن عادی بیشتری است. بنا به فرمول Broca برای مردان قد فرد به سانتی‌متر منهای ۱۰۰ برابر با کیلوگرم وزن ایده‌آل است و منهای رقم ۱۰۵ برای زنان است. Bronhardt فرمول دیگری پیشنهاد می‌کند و ضمن در نظر گرفتن قد فرد، حجم و محیط سینه را نیز عامل محاسبه دقیق وزن می‌داند. به دو فرمول زیر توجه کنید:
وزن معمولی مرد = قد فرد به سانتی‌متر ٭ متوسط دور سینه به سانتی‌متر / ۲۴۰ (به کیلوگرم)
وزن معمولی زن = قد فرد به سانتی متر ٭ متوسط زیر سینه به سانتی‌متر / ۲۵۵ (به کیلوگرم)
در هر دو فرمول اندازه قد شاخص وزن ایده‌آل است و در جدول زیر درصد اضافه وزن را نسبت به وزن عادی ملاحظه کنید و این صورت هرگاه کسی که باید ۵۰ کیلوگرم وزن داشته باشد، به ۵۵ کیلوگرم وزن برسد، در حقیقت دارای ۱۰ درصد اضافه وزن نسبت به وزن معمولی است. وزن ایده‌آل یعنی این‌که وزن یک فرد حدود ده درصد از وزن عادی کمتر باشد. یعنی چنان‌چه وزن عادی برای یک فرد ۵۰ کیلوگرم است، او در صورتی دارای وزن ایده‌‌آل خواهد بود که ۴۵ کیلوگرم وزن داشته باشد. به‌طور کلی افراد سالم از نظر وزن مخصوص استخوان‌ها یکسان هستند. هیکل درشت به‌معنی عریض بودن استخوان‌ها است، نه وزن اضافی استخوان‌ها یا اسکلت. بنا به آمارهای کسب شده از سوی مراکز تحقیقاتی، اشخاصی که اضافه وزن دارند. معمولاً عمر کمتری می‌کنند. این مراکز نسبت به درصد وزن، درصد کاهش طول عمر را محاسبه کرده‌اند.

مطالب مرتبط: وزن , زن , اندام , عمر , سینه , بدن
لینک مستقیم: وزن ایده‌آل، وزن عادی و چاقی
بخش مد و زيبایی و ترفندهای آرایشی وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

وزن ایده‌آل، وزن عادی و چاقی




ورود به چت روم دی جی چت محشر


سایر چت روم های محشر را نیز امتحان کنید
چت روم دی جی چت
چت روم جاوا چت
چت روم صوتی و تصویری
چت روم ویژه
چت روم فلش

بازی آنلاين

بازی شطرنج آنلاین