محشر دات كام محبوبترين سايت فارسي


موسيقي هنر و خوانندگان: مصاحبه T گفتگو وعکس محسن یگانه و علی ثابت


تغییر اندازه متن:

مصاحبه T گفتگو وعکس محسن یگانه و علی ثابت مصاحبه T گفتگو وعکس محسن یگانه و علی ثابت

مصاحبه T گفتگو وعکس محسن یگانه و علی ثابت حسن یگانه و علی ثابت در گفت‌وگوی اختصاصی به سئوالات هواداران‌شان پاسخ دادند؛
محسن یگانه: «رگ خواب طرفدارانم دستم است»


دومین آلبوم محسن یگانه با نام «رگ خواب» مدت کوتاهی است که توسط موسسه «آوای هنر» منتشر شده است. این آلبوم در مدت زمان کوتاهی توانست به لیست محبوب‌ترین آلبوم‌های موسیقی پاپ سال راه یابد. این بهترین دلیل بود تا با این خواننده موفق و تنظیم‌کننده با ذوق‌اش علی ثابت به گفت‌و‌گو بشینیم. همچنین در این گفت‌وگو یگانه و ثابت جواب برخی از سئوالات کاربران را نیز داده‌اند. ماحصل این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

* با وجود اینکه مدت زمان کوتاهی از انتشار آلبوم «رگ خواب» می‌گذرد بازتاب آن‌را چطور دیده‌اید؟

یگانه: قبل از شروع کار این آلبوم نسبت به آن نگرش عجیب و غریبی داشتم چرا که دوست داشتم قطعات این آلبوم گلچینی از سلایق مختلف را دربرگیرد. اما این تفکر درست از آب درنیامد و قطعاتی که روی آنها حساب باز کرده بودم مانند: «دشمن خونی»، «راست وچپ»، «آیینه‌ها» و… از آلبوم حذف شد. اما با این وجود این آلبوم را زیاد می‌شنوم و مطمئنم که در دراز مدت جواب می‌دهد چرا که کار‌های قبلی‌ام مثل «نشکن دلمو» نیز ۳ ماه طول کشید تا گل کند. امیدوارم همین اتفاق هم برای این آلبوم رخ دهد.

* آیا «رگ خواب» نسخه‌ی دوم «نفس‌های بی هدف» است؟

یگانه: چیدمان آلبوم «رگ خواب» بر همان اساس شکل گرفته است. اما در اواسط کار مجبور به حذف ۴ قطعه از آن شدیم. با گذشت زمان سطح توقعات نیز بالاتر رفت و پس از انتشار آلبوم طبیعی بود که تعداد کمی شوکه شوند. اما در مورد آلبوم اولم یک مورد خاص تبلیغاتی وجود داشت؛ قبل از انتشار آلبوم، ۷ قطعه از آن شنیده شده بود. به نظر من و از نظر خیلی‌ها نباید این اتفاق می‌افتاد و تمام سعی‌ام را کردم تا از این آلبوم هیچ کاری لو نرود. حالا متوجه می‌شوم شاید این اتفاق باید می‌افتد.

* در این آلبوم قطعه‌ای با عنوان «آدم ها» که دارای مضمون اجتماعی و ساختاری خاص و متفاوت بود بیشتر از همه جلب توجه کرد. درباره این قطعه توضیح می‌دهید؟

یگانه: باور کنید که نمی‌خواهم از موضع بالا برای‌تان حرف بزنم اما قطعه «آدم ها» گوشه‌ای از خلا تعداد کم قطعات آلبوم‌ام را پر می‌کرد و مشخصا به یک نیاز تبدیل شده بود. من این کار را برای یک فیلم سینمایی نود دقیقه‌ای طنز ساخته بودم که متاسفاته بنا به دلایلی پخش نشد. من برای این قطعه تصویرسازی خاصی انجام داده بودم اما عده‌ای با این نوآوری ارتباط برقرار نکردند به نظرشان احترام می‌گذارم، شاید لازم است که باز هم کارهای تکراری بسازم، چون امروزه به شدت مد شده است.

* کدامیک از قطعات آلبوم «رگ خواب» برای‌تان دوست‌داشتنی‌تر بود؟

یگانه: قطعه «دو راهی» حس خوبی داشت، اگر که پیش فرض‌های منفی را خط بزنیم، ترانه «دو راهی» را خوب گفتم و ملودی خوب و تنطیم قشنگی داشت. قطعات «سکوت»، «عذاب» و «بمون» را هم دوست دارم، در این آلبوم سعی زیادی کردم تا سلیقه‌های مختلف در نظر بگیرم.

* .قطعه اول را چه کسی تنظیم کرد؟

یگانه: تمامی کار این قطعه متعلق به خودم است (شعر، ملودی و تمام تنظیم)!

* آقای یگانه چرا در شناسنامه آلبوم نام آرش حسینی حذف شده است؟

در آلبوم تمامی ایرادات برطرف شده بود ولی متاسفانه ویراستار نهایی کار اسم بچه هایی مثل: آرش حسینی، علی جدیدی و محمد رضا عبیری را حذف کرده بود. حتی در بخش میکس هم اسامی بچه ها به اشتباه درج شده بود. با وجود تماس من و اعتراض به این حرکت او بسیار خودخواهانه و حق به جانب اشتباه خود را توجیه کرد.

* این مسئله باعث دلخوری این افراد نشد؟

یگانه: مسلما دلخوری بوجود می‌آید ولی داستان ما کاملا متفاوت است این اشخاص به خاطر دوستی که با من داشتند کار را شروع کردند و قصد مطرح شدن را نداشته و ندارند.

* علت استفاده از ملودی‌های ترکی و یونانی در آلبوم‌های‌تان چیست؟

یگانه: در هر دو آلبوم تنها یک قطعه استفاده کردم. فضاهای این ملودی‌ها را دوست دارم و تجربه موفقی بود.

* چرا انقدر صدای‌تان لیزری شده؟

یگانه: این را گردن نمی‌گیرم، این اشکال برای کمبود زمان میکس و مستر بوده و در ۲-۳ قطعه افکت صداها زیاد بود. در کل نیازی به این کار ندارم و فکر می‌کنم این موضوع را در کنسرت‌هایم ثابت کرده‌ام.

* برای ساخت و تنظیم قطعات الکترونیک بیشتر از چه نرم افزارهایی استفاده می‌کنید؟

یگانه: Fl استدیو و لاجیک.

* چند درصد از سمپل‌های کار متعلق به کوشان است؟

یگانه: پروژه کوشان به دست من نرسید تنها یک قطعه دو خطی از استدیو خودم را داد که ناقص بود. کار کوشان خوب بود ولی در آن شرایط زمانی مجبور شدم خودم این کار را تنظیم کنم. راستی این را هرگز فراموش نکنید قطعه «سکوت» را درعرض کمتر از یک روز تنظیم کردم.

* قصد همکاری با ترانه‌سرایان دیگر را ندارید؟

یگانه: شخصا در ترانه‌سرایی کارم را به درستی و خوب انجام می‌دهم و این پیشرفت برای خودم اهمیت زیادی دارد. با وجود اینکه دوستان ترانه‌سرای خوب دیگر وجود دارند، نیازی به سپردن ترانه به دست دیگران ندارم. ضمنا مدت‌ها طول کشیده تا رگ خواب طرفدارانم دستم بیاید.

* شما و محسن چاوشی دوستان نزدیکی بودید قصد همکاری مجدد با محسن چاوشی را ندارید؟

یگانه: ما هنوز هم دوستی نزدیکی با هم داریم و طرفداران مشترک زیادی هم داریم. محسن اولین خواننده بود که انتشار آلبوم «رگ خواب» را به من تبریک گفت. شاید در آینده این اتفاق رخ دهد باید دید چه پیش می‌آید.

* در آلبوم «ژاکت» با صدای محسن چاوشی کدام قطعه را بیشتر می‌پسندید؟

یگانه: قطعه «دور آخر».

* در آینده باز هم همخوانی با محسن چاوشی یا خواننده‌های دیگر را تجربه می‌کنید؟

یگانه: همکاری من با چاوشی چه در گذشته و چه در آینده یک داستان کاملا متفاوت است ولی با دیگران امکان‌پذیر نخواهد بود.

* سیروان خسروی چطور؟

یگانه: فکرنمی‌کنم، کارش را خیلی دوست دارم ولی هر دوستی منجر به همکاری نمی‌شود.

* در میان آثار تازه انتشار یافته موسیقی پاپ کدام را بیشتر می‌پسندید؟

یگانه: آلبوم فرزاد فرزین را کمی بیشتر از خیلی دوست دارم! مابقس هم خوب کار کردند.

* به نظر محسن یگانه بهترین تنظیم‌کننده حال حاضر در ایران کیست؟

یگانه: داستان کاملا سلیقه است بستگی به زمان و علم روز دارد، دو تنظیم‌کننده‌‌ی که با من همکاری کردندهر دوی این شرایط را داشتند.

* به نظرتان خوانندهای فعال این‌روزها در زمینه موسیقی اطلاعات جامعی دارند؟

یگانه: نه کامل نیست! ما آنقدر درگیر کارهای خودمان هستیم زیاد فرصت کسب اطلاعات نداریم. ولی در این میان اینترنت کمک زیادی می‌‌کند

* نظر محسن یگانه در رابطه با شادمهر عقیلی چیست؟

یگانه: اگر اینجا بود بهتر بود. خود من با شروع کار شادمهر به موسیقی علاقه‌مند شدم و فکر می‌کنم موسیقی پاپ بیشتر از بقیه خوانندگان به آن شادمهر عقیلی‌ای که در آن سال‌ها موسیقی را گسترش داد مدیون است. ولی باز هم می‌گویم ای کاش نمی‌رفت.

* قبل از انتشار آلبوم انتخاب نام آلبوم را بر عهده طرفدارن‌تان گذاشتید اما بعدا نامی را که خودتان انتخاب کرده بودید روی آلبوم گذاشتید به نظرتان این یک توهین به حساب نمی‌آید؟

من طرفداران‌ام را می‌شناسم و این یک توهین نیست من در حال حاضر کلی ایمیل از طرفداران‌ام دارم که مشغول جواب‌گویی به آنها هستم این یک شوخی تبلیغاتی بود و ما خیلی ساده در نهایت نام «رگ خواب» را انتخاب کردیم.

* چندی پیش شایعات زیادی مبنی بر لغو کنسرت شما در اصفهان پخش شد داستان از چه قرار بود؟

یگانه: نه به قول خودتان شایعه بود! در سانس اول این کنسرت زیاد وقت مردم را نگرفتم و صحبت نکردم و بخاطر عدم همکاری و بی‌نظمی سالن تنها قطعه «باروبندیل» را اجرا نکردم. همین اتفاق ساده مسئله را به اینجا کشید. اما چون به مانند مجری‌ها وارد نیستم با همان گام خداحافظی کنم، باعث شد تا خداحافظی من به گوش نرسد و این تفکر ایجاد شود. در این کنسرت و در تمام شب‌ها سه قطعه از آلبوم جدیدم را اجرا کردم در حالی که هنوز آلبوم بیرون نیامده بود.

* یادتان می‌آید اولین اجرای‌تان کجا و چه زمان بود؟

یگانه: اولین اجرا نیشابور بود. این سال‌ها را نشمردم!

* برنامه کنسرتی در پیش دارید؟

یگانه: دوست دارم تا گلچینی از دو آلبوم را با تنطیم‌های متفاوت آماده کنم و قرار است در کنسرت‌های بعدی به کل کیفیت و نوع اجرا را تغییر بدهیم ولب هنوز تاریخ آن مشخص نیست.

* در فکر برگزاری کنسرت در خارج از کشور هم هستید؟

یگانه: قبلا این تجربه را داشتم. ولی اکثر مخاطبان من اینجا هستند. پیشنهادات زیادی در این زمینه داشتم شاید این اتفاق هم در آینده رخ بدهد.

* آقای ثابت اولین همکاری شما با محسن یگانه چطور شکل گرفت؟

ثابت: اولین همکاری ما سال ۸۵ با انجام دو تنظیم از ملودی‌های محسن برای علی لهراسبی بود. البته قبل از آن دو اجرا با هم داشتیم و در سال ۸۷ هم همکاری‌مان در بخش کنسرت‌ها را شروع کردیم.

* چطور شد که در این آلبوم تنطیم ۲ قطعه را بر عهده گرفتید؟

ثابت: محسن پیشنهاد کرد و من هم تنظیم کردم!

* کدامیک از قطعات آلبوم را بیشتر می‌پسندید؟

ثابت: قطعه «عذاب»؛ چون حس خوبی داشت، ملودی، شعر و تنظیم آن هم زیبا بود.

* به غیر از محسن یگانه با چه اشخاص دیگری همکاری می‌کنید؟

ثابت: به خاطر کمبود زمان و بخاطر درگیری شدید فکری و کاری فعلا هیچ‌کس!

* در آلبوم بعدی هم قصد همکاری با محسن یگانه را دارید؟

ثابت: این انتخاب دیگر با خود محسن است ولی خودم تمایل زیادی دارم.

* آقای ثابت چرا دیگر با فرزاد فرزین همکاری نمی‌کنید؟

ثابت: ما ۱۰ سال پیش در آلبوم «شراره» همکاری داشتیم و در حال حاضر هم به خاطر مشغله زیاد هر دوی ما این همکاری صورت نگرفته است.

* آیا ژانر کاری علی ثابت همین است که در این آلبوم می بینیم یا متفاوت‌تر هم هست؟

ثابت: نه صرفا در همین سبک نبود کار ترنس هم کرده‌ام ولی تمایل بیشترم به کارهای اسلو است.

* آقای ثابت چرا در کنسرت کیش رضا صادقی را تنها گذاشتید؟

ثابت: بحث تنها گذاشتن نبوده یک مورد کاری پیش آمد و من طی صحبتی که با خود رضا کردم به این نتیجه رسیدم که اگر من در این اجرا نباشم بهتر است.

* آقای ثابت در زمینه موسیقی خارجی اطلاعاتی کسب می‌کنید؟ خواننده مورد علاقه‌تان کیست؟

ثابت: باید این کار را کنیم. در ایران کار محسن یگانه، رضا صادقی و احسان خواجه امیری را بیشتر از همه می‌پسندم.

* آقای ثابت چرا از سازهای بادی زیاد استفاده می‌کنید؟

ثابت: علاقه خودم را کتمان نمی‌کنم ولی متاسفانه در کنسرت‌ها هنوز این سیستم وجود ندارد که صدای سازها به شکل درستی به گوش برسد. دوست دارم کنسرت زهی باشد ولی اکثر مواقع صدا دهی را پایین می‌آورد که به جای آن از سازهای بادی استفاده می‌کنیم.

* آقای یگانه چرا تا به حال موزیک ویدئویی نساختید؟

یگانه: این مشکل شخصی من است که هنوز نتوانستم با این داستان کنار بیایم. حتی تهیه‌کننده هم از من درخواست کرد ولی برای‌ام تا همین حد ظاهری که من را بشناسند کافی است.

* چرا دیگر تیتراژ تلویزیونی اجرا نمی‌کنید؟

یگانه: تمامی حواسم به این آلبوم بود نمی‌توانستم از کمیت کار بزنم و با کمبود زمان مواجه بودیم ولی بزودی یک کار تلویزیونی خوب انجام می‌دهم که فعلا ترجیح می‌دهم در مورد آن صحبت نکنم.

* کار آلبوم بعدی را چه زمان آغاز می کنید؟

یگانه: خیلی زود. آلبوم بعدی‌ام را فقط به عشق طرفداران‌ام با قطعاتی از کارهای قدیمی‌ام که هرگز تنظیم درستی نداشت، آماده می‌کنم و اگر جایی برای قطعات جدیدتر باشد حتما از چند قطعه شنیده نشده هم استفاده خواهم کرد. در کنار آن هم اشعار آلبوم بعدی را تکمیل خواهم کرد و اشتباه گذشته‌ام را تکرار نمی‌کنم و روی تنطیم آن وقت زیادی صرف نمی‌کنم چون دوباره وسواس در کار می‌شود.

* راستی بالاخره قطعه «آخه دل من» مال چه کسی است؟

یگانه: مال خودم است. من حتی زمان سرودن این کار را هنوز به خاطر دارم. شخصی هم که این کار را به نام خودش زده بود عذر خواهی کرد.

* از هوادارن‌تان رضایت دارید؟

یگانه: نمی‌توانم ناراضی باشم طرفدارانم همانند موج و سد پشت سر من هستند. ولی در این میان هستند یک سری افرادی که از این موقعیت سو‌استفاده می‌کنند و قصد دارند به من و طرفداران‌ام ضربه بزنند.

* .پیام محسن یگانه برای طرفدارانش؟

یگانه: محسن یگانه تمام تلاشش را کرد باور کنید اکثر شب‌ها از شدت نگرانی و تپش قلب خوابم نمی برد. خوب یا بد تمام توان من همین بود اگر دوستان انتقادی هم دارند درست و سازنده باشد.

مطالب مرتبط: مصاحبه , عکس , محسن یگانه , علی ثابت , آلبوم , شعر
لینک مستقیم: مصاحبه T گفتگو وعکس محسن یگانه و علی ثابت
بخش موسيقي هنر و خوانندگان وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

مصاحبه T گفتگو وعکس محسن یگانه و علی ثابت




ورود به چت روم دی جی چت محشر


سایر چت روم های محشر را نیز امتحان کنید
چت روم دی جی چت
چت روم جاوا چت
چت روم صوتی و تصویری
چت روم ویژه
چت روم فلش

بازی آنلاين

بازی شطرنج آنلاین