محشر دات كام محبوبترين سايت فارسي


ترفند های مفید كامپيوتر و اينترنت: موتورهاي جستجويي كه دقيقا مي‌دانند چه مي‌خواهيد!


تغییر اندازه متن:

موتورهاي جستجويي كه دقيقا مي‌دانند چه مي‌خواهيد! موتورهاي جستجويي كه دقيقا مي‌دانند چه مي‌خواهيد!

موتورهاي جستجويي كه دقيقا مي‌دانند چه مي‌خواهيد! رقابت روزافزون موتورهاي جستجو باعث‌شده شركت‌هاي سازنده آنها به روش‌هاي متعددي مانند كسب اطلاعات كاربري يا رديابي حركات ماوس براي درك بهتر خواسته كاربران در كنار توجه هميشگي به امنيت شبكه رو بياورند.

كالين براس: خوب يا بد، موتورهاي جستجو به دروازه‌هاي ورود به دنياي مجازي تبديل شده‌اند. آنها به كاربران در جستجوي اطلاعات، شركت‌هاي تبليغاتي در گسترش و فروش تبليغات و حتي هكرها در كشف كدهاي نرم‌افزاري كمك مي‌كنند.

رقابت نفس‌گير ميان موتورهاي جستجو در سال‌هاي اخير باعث شده اولويت اول همگي آنها حفظ رضايت كاربران باشد. اما جستجو با استفاده از كلمات مبهمي كه اغلب معاني متعددي دارند، در بسياري از موارد به پاسخ مورد نظر كاربران نمي‌رسد.

عده‌اي از محققان معتقدند اطلاعات جمعيتي مي‌تواند به موتورهاي جستجو براي حدس اولويت‌ها كمك كند. به عنوان مثال مطابق بررسي‌هاي آنها اغلب زناني كه واژه واگنر را جستجو كرده‌اند به دنبال اطلاعاتي در مورد ريچارد واگنر، موسيقي‌دان فقيد آلماني بوده‌اند، در حالي كه مردان بيشتر اين واژه را براي جستجو و خريد اسپري‌هاي رنگ اين شركت جستجو كرده‌اند.

آنها موفق شدند با پايش اطلاعات كاربري هر فرد در سرويس‌هاي متعدد وب و دستيابي به اطلاعات اساسي مانند جنس، سن و سوابق آموزشي او، در يك دوره 12ماهه نتايج حاصل از جستجوهاي ياهو را تا 7درصد بيش از حد استاندارد اين موتور جستجو بهبود دهند.

نشانه‌ها را دنبال كن
آمار نشان مي‌دهد چيزي حدود 70درصد ما حين كار با رايانه براي تمركز روي مطالب اصلي، ماوس را روي آنها نگه مي‌داريم. گروه ديگري از محققان با علم به اين روش، شيوه هوشمندانه‌اي را در پيش گرفته‌اند. آنها افزونه‌اي براي يكي از مرورگرها تعريف كردند كه مي‌تواند حركات ماوس را رديابي كند و آنرا در اختيار 10 داوطلب قرار دادند. نتايج نشان مي‌دادند بررسي حركات ماوس با دقتي حدود 96درصد مي‌تواند هدف فرد از جستجو را درست ارزيابي كند.

استفاده از اين روش همراه با ثبت دفعات جستجوي آگهي‌هاي تبليغاتي مي‌تواند به شركت‌ها براي تعيين اثربخشي هر بخش از تبليغ و بهبود محتواي تبليغات آنلاين كمك كند.

نكته ديگري كه بايد در مورد موتورهاي جستجو به آن دقت كنيم، قابليت بالاي آنها در ثبت كدهاي اصلي وب‌سايت‌ها و قابليت جستجوي اين كدها توسط هكرها و ساير مجرمان اينترنتي است. به عنوان مثال وب‌سايتي را در نظر بگيريد كه حفره‌هاي امنيتي آن كشف شده‌اند. هكرها مي‌توانند با جستجوي اطلاعات به ساير وب‌سايت‌هايي دسترسي پيدا كنند كه همان حفره‌هاي امنيتي را دارند.

سرچ‌آديت كه توسط جان جان محقق دانشگاه واشينگتن و شركت مايكروسافت همراه با همكارانش ساخته شده است، توانست با به كارگيري مجموعه‌اي از درخواست‌هاي خرابكارانه شناخته‌شده، 3ماه با موتور جستجوي بينگ همراه شود و حملات احتمالي را رديابي كند.

سرچ‌آديت در اين مدت موفق شد بيش از 4ميليون جستجوي مرتبط را شناسايي و حتي بعضي حملات را پيش‌بيني كند. شايد اين نرم‌افزار در آينده نزديك بتواند در كنار موتورهاي جستجو امنيت بالاتري را براي كاربران شبكه فراهم كند.

مطالب مرتبط: جستجو , موتور , كاربر , اطلاعات , شركت‌ , روش‌
لینک مستقیم: موتورهاي جستجويي كه دقيقا مي‌دانند چه مي‌خواهيد!
بخش ترفند های مفید كامپيوتر و اينترنت وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

موتورهاي جستجويي كه دقيقا مي‌دانند چه مي‌خواهيد!




ورود به چت روم دی جی چت محشر


سایر چت روم های محشر را نیز امتحان کنید
چت روم دی جی چت
چت روم جاوا چت
چت روم صوتی و تصویری
چت روم ویژه
چت روم فلش

بازی آنلاين

بازی شطرنج آنلاین