محشر دات كام محبوبترين سايت فارسي


ترين ها ركورد شكني ها: گياهي كه در هر 100سال فقط يك‌بار گل مي‌دهد


تغییر اندازه متن:

گياهي كه در هر 100سال فقط يك‌بار گل مي‌دهد گياهي كه در هر 100سال فقط يك‌بار گل مي‌دهد

گياهي كه در هر 100سال فقط يك‌بار گل مي‌دهد زبان شيطان، ‌ملكه آند و يا گل لاشه، نام گياهي غول‌پيكر در ارتفاعات پرو و بوليوي است كه بسيار به ندرت غرق در شكوفه مي‌شود، گاهي در هر 100 سال فقط يك‌بار! گل‌هاي زيباي آن هم بدبوترين گل‌هاي جهان است.

به گزارش آخرين نيوز به نقل از خبرانلاين در ارتفاعات كشورهاي پرو و بوليوي،‌ گياه منحصر به فردي وجود دارد كه به ملكه آند معروف است. اين روزها ملكه آند غرق در گل شده و همين موضوع،‌ اين گياه را به ستاره‌اي براي عكاسي نبديل كرده است. چرا؟ چون اين گياه واقعابه ندرت گل مي‌دهد، در هر 100 سال فقط يك بار!

امورفوفالوس تيتانوم بزرگ‌ترين و البته بدبوترين گل جهان را دارد. گل‌هاي آن هم در بهترين حالت تنها دو روز و نيم دوام مي‌آورند. بسياري در توصيف بوي شكوفه‌هاي ملكه آند از عباراتي مانند تخم‌مرغ گنديده و فيل مرده و حتي بدتر استفاده كرده‌اند. اما همين بوي وحشتناك،‌ به تكثير اين گياه كمك مي‌كند. در واقع ملكه آند در شرايط خشك و بسيار سخت در ارتفاعات 3000 تا 4800 متري مي‌رويد. بويي كه براي ما انسان‌ها بسيار وحشتناك است، سوسك‌هاي لاشخور را از فاصله‌هاي بسيار دور جذب مي‌كند و همين سوسك‌ها باعث پراكنده شدن گرده‌هاي گياه و در نتيجه تكثير آن مي‌شوند.

به گفته محلي‌ها، ملكه آند كه گل لاشه هم ناميده مي‌شود، از اجساد پرنده‌ها تغذيه مي‌كند. پرنده‌هاي گرسنه وقتي به اين گياه مي‌رسند، جذب گل‌ها مي‌شوند، اما برگ‌ها و تيغ‌هاي بسيار تيز آن‌ها را به دام مي‌اندازد و اجساد آن‌ها در پاي گياه مي‌افتد. بسياري از محلي‌ها از اين گل بيزارند چون شنيده‌اند كه دام‌ها و ساير موجودات چه‌طور با اين تيغ‌ها شكار شده و از پا در آمده‌اند.

با اين حال، برج گل‌هاي ملكه آند كه گاه تا 12 متر ارتفاع دارد، منظره‌اي جذاب دارد كه بسياري از توريست‌ها و عكاس‌ها را به منطقه مي‌كشاند. به گفته محققين، شرايط بسيار سخت محيطي باعث مي‌شود كه گياه براي ذخيره منابع كافي براي گل دادن و توليد مثل نياز به زماني طولاني داشته باشد،‌50 سال و گاهي حتي تا 100 سال! در عوض در هر بار گل‌دهي، در حدود ده ميليون دانه توليد مي كند.

ملكه آند معمولا در گروه‌هاي چندصدتايي در مناطقي محدود مي‌رويد و همين امر، باعث مي‌شود كه تركيب ژنتيكي و در نتيجه تنوع ژنتيكي در كار نباشد. در نتيجه اين گياه در مقابل بيماري‌هاي احتمالي،‌ تغييرات آب و هوايي و مانند آن بسيار آسيب‌پذير است. در واقع اين گياه در طبقه در معرض خطر جاي مي‌گيرد. بر اساس آمارهاي منتشر شده،‌ در حال حاضر 800هزار گياه در پرو و 3500 گياه در بوليوي وجود دارد. اما اين ارقام در حال كاهش هستند. شايد برايتان جالب باشد بدانيد اين گياه با نام‌هاي ديگري مانند زبان شيطان و نخل مار هم شناخته مي‌شود.

مطالب مرتبط: گياه , گل , ملكه , سال , زبان , شيطان
لینک مستقیم: گياهي كه در هر 100سال فقط يك‌بار گل مي‌دهد
بخش ترين ها ركورد شكني ها وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

گياهي كه در هر 100سال فقط يك‌بار گل مي‌دهد




ورود به چت روم دی جی چت محشر


سایر چت روم های محشر را نیز امتحان کنید
چت روم دی جی چت
چت روم جاوا چت
چت روم صوتی و تصویری
چت روم ویژه
چت روم فلش

بازی آنلاين

بازی شطرنج آنلاین