محشر دات كام محبوبترين سايت فارسي


ترين ها ركورد شكني ها: تنها دختر دريانورد ايراني


تغییر اندازه متن:

تنها دختر دريانورد ايراني تنها دختر دريانورد ايراني

تنها دختر دريانورد ايراني زهرا سالاريه، تا 16 سالگي شنا كردن بلد نبوده. همه ي تصوري هم كه از دريا داشته، همان تصويري بوده كه همه دارند. اما چند اتفاق ريز و درشت باعث شده است كه فكر زدن به دريا در ذهنش جوانه بزند و او را وارد فصل عجيبي از زندگي كند. زهرا از 15 سالگي مجبور شده است كه كار كند. در آن زمان خياطي مي كرده و اتفاقا خياط ماهري هم بوده، به خاطر همين يك روز دنبال يك آگهي استخدام خياط ضخيم دوزي وارد شركتي مي شود كه جليقه نجات مي دوختند. كار كردن در همان شركت هم بوده كه باعث مي شود زهرا با شركت هايي كه ناخدا و قايقران تربيت مي كردند و به آنها گواهينامه قايقراني مي دادند آشنا شود.

بعد از آشنايي هم تمام تلاش خودش را مي كند كه در اين كلاسها شركت كند. اما مشكلي كه وجود داشته اين بوده كه در هيچ كدام از اين كلاسها ثبت نامش نمي كردند، چون اصلا اولين بار بوده كه يك دختر آنهم در سن 16 سالگي چنين درخواستي داشته. به هر حال عدم استقبال اين شركت ها باعث نمي شود كه زهرا نا اميد شود، در عوض كلي پرس و جو مي كند و متوجه مي شود كه قانوني كه اجازه ندهد يك دختر دراين كلاسها شركت كند وجود ندارد و با همين برگ برنده در كلاس ها شركت مي كند.



خودش مي گويد درس هاي تئوري كلاسها خيلي سخت بوده اند و دانستن زبان انگليسي در حد رفع نياز هم اجباري بوده، به خاطر همين هم زهرا مجبور مي شود روزها كار كند و شبها درس بخواند تا از كلاسها عقب نماند. اما نكته سخت تر قضيه كلاس هاي عملي بوده .اينطور كه معلوم است هدايت يك قايق با آن چيزي كه در فيلم ها مي بينيم خيلي فرق دارد.

به خاطر همين هم زهرا مجبور شده براي اينكه بهانه اي دست كسي ندهد، هر چيزي را كه قابل ياد گرفتن است از طريقه وارد شدن به قايق گرفته تا تعمير موتور و 70 مدل گره ملواني جور واجور به طنابهايي كه دو برابر خودش وزن داشتند را ياد بگيرد و در امتحان پايان دوره شركت كند.روز امتحان هم سخت ترين امتحان آن دوره را از زهرا گرفته اند و دست آخر گواهينامه ناخداي قايقران را گذاشته اند كف دستش. بعد از آن هم زهرا دوره هاي ديگري را كه به كارش ربط داشته گذرانده و گواهينامه هاي جور واجور را گرفته".

بر اساس اين گزارش زهرا سالاريه، 5سال است كه بعد از گرفتن گواهينامه هاي قايقراني و ناخداي قايقران رسما دريانورد شده و هر روز، چند ساعت از زندگي اش ر روي دريا مي گذراند و از بوشهر به خارك مي رود.

مطالب مرتبط: دختر , دريانورد , ايراني , موتور , شنا , زهرا
لینک مستقیم: تنها دختر دريانورد ايراني
بخش ترين ها ركورد شكني ها وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

تنها دختر دريانورد ايراني




ورود به چت روم دی جی چت محشر


سایر چت روم های محشر را نیز امتحان کنید
چت روم دی جی چت
چت روم جاوا چت
چت روم صوتی و تصویری
چت روم ویژه
چت روم فلش

بازی آنلاين

بازی شطرنج آنلاین