نهنگ قاتل چه کسی را می کشد و چگونه؟ Mahshar.com کتابخانه مجازی کتابها و رمان های بلند و کوتاه

کتابخانه مجازی کتابها و رمان های بلند و کوتاه

نهنگ قاتل چه کسی را می کشد و چگونه؟

صفحه اصلی سایت محشر بخش سرگرمی تفریحی محشر اس ام اس جوک و لطیفه های جدید فارسی مطالب و عکس های جالب خواندنی دیدنی عکس ایرانی و خارجی خطای دید - به چشمان خود اعتماد نکنید اتاق چت روم فارسی گفتگو دوستیابی عاشقانه متن زیبا ساز محشر نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی کاملترین مرجع انواع فال ، طالع بینی و آدم شناسی به سبک های مختلف آموزش آشپزی ، تهیه انواع ترشیجات دسر شیرینی غذای ايرانی غذای فرنگی غذای کودک و نوشیدنی اطلاعات راهنما تلفن کل کشور نقشه جهان نقشه تهران فرهنگ اسامي پسر و دختر ایرانی آموزش انواع داستان و رمان در کتابخانه محشر سایتهای اینترنتی فارسی لینک های مختلف ایرانی و خارجی ارسال رایگان کارت تبریک های عکس و فلش برای مناسبت های عاشقانه ولنتاین تولد و غیره ترجمه تصویر های عاشقانه عشق یعنی ... محاسبه گر عشق ابزارهاي موبايل جدید ترین اخبار ایران و جهان اطلاعات غذایی تغذيه رژیم و سلامتي جدیدترین رکورد ها و ترین ها گالری عکس های جالب غیر ایرانی ضرب المثل های فارسی ايران همراه با عکس قرآن به سه زبان فارسي عربي انگليسي ترفند هاي كارآمد اینترنتی کامپیوتر و موبایل بخش بين الملل در محشر چك كردن عکس و وضعيت اي دي ياهو در مسنجر با امکانات جالب دانلود رايگان نقشه کامل شهر تهران براي تمامي موبايل هاي سامسونگ - سونی اریکسون - نوکيا پخش زنده و مستقیم شبکه های راديو و تلويزيون آنلاين معرفی شهر های ایران تبليغات در محبوبترین سایت فارسی نقشه سایت
طراحی حرفه ای وب سایت
نهنگ قاتل چه کسی را می کشد و چگونه؟ محشر دات كام محبوبترين سايت فارسي
کتابخانه مجازی کتابها و رمان های بلند و کوتاه
جالب،خواندني و ديدني
متن كامل قرآن به سه زبان عربي فارسي انگليسي
چت روم

برخی از جانوران دریایی نه “ماهی” بلکه “پستاندار” هستند .
این پستانداران که در میانشان نهنگ ها و دلفین ها از همه معروفتر هستند عمدتا ماهی خوارند .
اما گونه ای از نهنگ ها وجود دارند که غذای مورد علاقه شان باز نه ماهی بلکه حیوانات پستانداری هستند که در سواحل زندگی می کنند . به این نوع نهنگ ها ” نهنگ قاتل” می گویند .

البته نهنگ قاتل را نباید با کوسه ها معادل گرفت چرا که این پستاندار زیبا نه تنها کاری به کار انسان ندارد بلکه خیلی زود با آن دوست شده و مثل دلفین دست آموز آدمی می شود .
شکار مورد علاقه نهنگ قاتل شیرهای دریایی هستند که در سواحل کم عمق شنا می کنند . نهنگ قاتل برای شکار آنها می تواند خود را تا حاشیه خشک ساحل برساند و بدون هیچ مشکلی به دریا برگردد.

اخیرا تلوزیون نشنال جیوگرافیک آمریکا فیلمی از شکار نهنگهای قاتل تهیه کرده است که در نوع خود بی نظیر است.
در این فیلم صحنه ای از چگونگی بدام انداختن شیرهای دریایی جوان توسط نهنگهای قاتل در سواحل آرژانتین به تصویر کشیده شده است.

نهنگ قاتلی که درفیلم دیده می شود ۲۰ سال سن دارد و به مدت هفده سال است که دراین ساحل به شکار شیر دریایی مشغول است.
این نهنگ به همراه برادر سی ساله خود زندگی می کند که محققین او را ” برنارد” می نامند.

نهنگ قاتل می تواند با ارسال سیگنالهای صوتی خاصی ( که به شکل رادار کار می کنند) محل تجمع شیرهای دریایی را شناسایی کند .
شیرهای دریایی جوان و کم تجربه گاهی حضور خطرناک نهنگهای قاتل را حس نمی کنند و یا چندان جدی نمی گیرند . به همین خاطر معمولا تبدیل به طعمه ای آسان برای نهنگ قاتل می شوند .

نهنگ قاتل با توجه به جثه بزرگش باید روزانه چند وعده از این شیرهای دریایی را و میزان سه برابر وزن یک انسان شکار کند و بخورد تا انرژی لازم برای زنگی اش را تامین کند .

اما جدای از شکار- نهنگهای قاتل گاهی دست به کارهای عجیب و غریبی می زنند .

برای مثال وقتی آخرین وعده غذای خود را خوردند یکی دیگر از شیرهای دریایی جوان را شکار می کنند و با خود به نقطه ای دور از ساحل می برند و مثل توپ والیبال با آن بازی می کنند!
به این شکل که شیر دریایی بیچاره ( در حالی که زنده است) را در هوا و از این سو به آن سو پرتاب می کنند! دقیقا معلوم نیست که هدف نهنگهای قاتل از این کار چیست .
آیا نوعی پز دادن و لاف زدن در مقابل دیگر نهنگهاست؟!
البته دانشمندان بر این باورند که بازی نهنگهای قاتل با شکار خود نوعی تمرین برای آمادگی بیشتر در رویارویی با شکارهایی سخت تر در آبهای آزاد و دور از ساحل است .
اما عجیبترین قسمت بازی این است که نهنگ قاتل بعد تمام شدن بازی اش شیر دریایی بیچاره ای که به عنوان اسباب بازی اتنتخاب کرده بود را نمی خورد بلکه آن را به ساحل رسانده و آرام آزاد می کند!
آیا این رفتارش نشاندهنده محبت نسبت به همبازی اش است یا اینکه نهنگهای قاتل کلا این حرکت را یکی از قواعد و مقررات توپ بازی خود با شیر دریایی می دانند؟ شاید ما انسانها هرگز منظور واقعی آنها را متوجه نشویم.



مطالب جالب خواندني و ديدني فقط در محشر دات کام فال طالع بيني نهنگ قاتل چه کسی را می کشد و چگونه؟