خانه و خانه داري - نکات خانه داری برای خانمهای جوان Mahshar

خانه و خانه داري : نکات خانه داری برای خانمهای جوان

صفحه اصلی سایت محشر بخش سرگرمی تفریحی محشر اس ام اس جوک و لطیفه های جدید فارسی مطالب و عکس های جالب خواندنی دیدنی عکس ایرانی و خارجی خطای دید - به چشمان خود اعتماد نکنید اتاق چت روم فارسی گفتگو دوستیابی عاشقانه متن زیبا ساز محشر نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی کاملترین مرجع انواع فال ، طالع بینی و آدم شناسی به سبک های مختلف آموزش آشپزی ، تهیه انواع ترشیجات دسر شیرینی غذای ايرانی غذای فرنگی غذای کودک و نوشیدنی اطلاعات راهنما تلفن کل کشور نقشه جهان نقشه تهران فرهنگ اسامي پسر و دختر ایرانی آموزش انواع داستان و رمان در کتابخانه محشر سایتهای اینترنتی فارسی لینک های مختلف ایرانی و خارجی ارسال رایگان کارت تبریک های عکس و فلش برای مناسبت های عاشقانه ولنتاین تولد و غیره ترجمه تصویر های عاشقانه عشق یعنی ... محاسبه گر عشق ابزارهاي موبايل جدید ترین اخبار ایران و جهان اطلاعات غذایی تغذيه رژیم و سلامتي جدیدترین رکورد ها و ترین ها گالری عکس های جالب غیر ایرانی ضرب المثل های فارسی ايران همراه با عکس قرآن به سه زبان فارسي عربي انگليسي ترفند هاي كارآمد اینترنتی کامپیوتر و موبایل بخش بين الملل در محشر چك كردن عکس و وضعيت اي دي ياهو در مسنجر با امکانات جالب دانلود رايگان نقشه کامل شهر تهران براي تمامي موبايل هاي سامسونگ - سونی اریکسون - نوکيا پخش زنده و مستقیم شبکه های راديو و تلويزيون آنلاين معرفی شهر های ایران تبليغات در محبوبترین سایت فارسی نقشه سایت
چت روم
نکات خانه داری برای خانمهای جوان تغییر فونت : شما مي توانيد با استفاده از منو سمت راست صفحه نمايش اندازه متن را تغيير دهيد

نکات خانه داری برای خانمهای جوان نکات خانه داری برای خانمهای جوان

نکات خانه داری برای خانمهای جوان رفع لکه هاي شمع از فرش :
اگر تکه شمع داغي روي فرش افتاده ، يک برگ کاغذ خشک کن يا کاغذ قهوه اي برداريد و روي سطح سوخته يا شمع بگذاريد. اتو را داغ کنيد. و روي محل مورد نظر قرار دهيد تا شمع جذب کاغذ شود.

طريقه تميز کردن گلدان :
براي تميز کردن گلداني که خاک آن را خالي کرده ايد ، ولي هنوز جرم دارد، لازمست آن را ابتدا با آب سرد بشوييد و سپس محلول غليظي از سرکه ونمک را داخل گلدان بريزيد و مدتي صبر کنيد ، تا اينکه جرم ها از ديواره گلدان جدا شود.

شستشوي گل مصنوعي :
براي نظافت گلهاي مصنوعي از آب نيمه گرم همراه با مخلوطي از مايع ظرفشويي استفاده کنيد. و گلها را داخل اين محلول درست شده قرار دهيد و سپس با گذشت چند دقيقه ، با آب نيمه گرم ، شست و شوي دهيد.

طريقه تميز کردن ظروف چيني :
اگر مي خواهيد ظروف چيني شما تميز و براق شود ، آنها را داخل ديگي که پر از آب سرد و پودر لباسشويي است ، قرار دهيد و زير ديگ را روشن کنيد تا آب به جوش آيد. و چند دقيقه اي به همان حالت بجوشد.

لکه هاي کهنه :
لکه هايي را که از مدتها پيش بر روي روميزي و يا لباس باقي مانده اند را با محلول زير پاک کنيد : دو تا قاشق غذا خوري پودر لباسشويي ، سه قاشق غذا خوري سرکه و يک ليتر آب گرم را با هم مخلوط کرده و لکه را با آن بشوييد.

لکه قير :
براي از بين لکه قير روي پارچه ، از بنزين و کره مي توان استفاده کرد.
اثر زنگ فلزات ، به خصوص رگه هاي فلزي بر روي لباس را مي توان با ليمو ترش از بين برد. ليمو ترش را از وسط به دونيم کنيد و آن را روي لکه مورد نظر فشار دهيد ، و آب آن را روي لک زدگي بريزد. سپس يک لايه نمک روي آن ريخته و لباس را در مقابل آفتاب آويزان کنيد.

لکه ناشي از زنگ زدگي :
اثر زنگ فلزات، به خصوص رگه هاي فلزي بر روي لباس را مي توان با ليمو ترش از بين برد. ليمو ترش را از وسط به دونيم کنيد و آن را روي لکه مورد نظر فشار دهيد ، و آب آن روي لک زدگي بريزد. سپس يک لايه نمک روي آن ريخته و لباس را در مقابل آفتاب آويزان کنيد.

چرا مربا کپک مي زند ؟
يکي از دلايل کپک زدن مربا آنست که کاملاً پخته نشده است. اگر مرباي شما کپک زده يک لايه از روي آن را با قاشق برداريد. و بقيه مربا را دوباره بپزيد. هنگام تهيه مربا ، از قاشق چوبي استفاده کنيد.

باران و شوره کفش :
اگر نشاسته اي از سفيدي يا شوره هايي روي کفش خود ديديد ، مخلوط آب و سرکه که يکي از نتيجه بخش ترين محلولهاي شيميايي دست ساز است را آماده کنيد و روي کفش بماليد. خواهيد ديد که هيچ اثري از شوره باقي نخواهد ماند.

يخچال را کجا بگذاريم؟
هرگز يخچال را در نزديکي اجاق گاز يا آبگرمکن قرار ندهيد ، زيرا حرارت ناشي از پخت و پز اجاق گاز ، باعث کاهش عمر دستگاه مي شود. محل استقرار يخچال بايد بين 15 تا 20 سانتي متر از ديوار فاصله داشته باشد.

راه مناسب براي باز کردن يخ مواد منجمد شده
براي آب کردن يخ خوراکي منجمد شده ، آنها را در يخچال بگذاريد. اين کار علاوه بر اينکه باعث مي شود مواد غذايي با سرعت کمتري از حالت انجماد خارج شوند، در انرژي مصرفي توسط يخچال نيز صرفه جويي خواهد کرد.

نکته هايي بر تزئين منزل به سبک مدرن :
مدرنيسم سبکي است که بيشتر به شيوه تفکر ارتباط دارد تا منزل آرايي. اما سبکي نيز به نام مدرنيسم در طراحي منزل به وجود آمده که طراحي ساده را توصيه مي کند. هر وسيله بنا به کاربرد خود در خانه قرار داده مي شود و وسايل زائد در اين سبک جايي ندارد.

ديوارها :
تا حد امکان بايد گچکاريها را محو کرد. به همين منظور بايد رنگ گچبري ديوار را به رنگ سفيد درآوريم تا مشخص نباشد. از کاغذ ديواري نبايد در سبک مدرن استفاده شود ، براي تنوع مي توانيد به يکي از ديوارها آينه نصب کنيد.
هرگز يخچال را در نزديکي اجاق گاز يا آبگرمکن قرار ندهيد ، زيرا حرارت ناشي از پخت و پز اجاق گاز ، باعث کاهش عمر دستگاه مي شود. محل استقرار يخچال بايد بين 15 تا 20 سانتي متر از ديوار فاصله داشته باشد.

پنجره ها :
براي داخل شدن حداکثر نور به داخل خانه ، پنجره ها حتي الامکان بايد ساده باشند. و پرده اي که به آنها نصب مي شود ، از جنس کتان ابريشمي يا حتي از کرکره هاي بسيار ظريف سفيد رنگ باشد. در سبک مدرن ، نور نقش مهمي ايفا مي کند ، به همين منظور با سفيد کردن ديوارها و پرده ها خانه روشن تر به نظر مي رسد.

کف :
کف خانه حتي الامکان بايد يکپارچه و بدون درز باشد. مي توانيد يا فرش بزرگ پهن کنيد. که کف را يکپارچه بپوشاند يا اينکه کف را سنگ کنيد و يک قاليچه ساده روي آن پهن کنيد.

اسباب خانه :
در سبک مدرن مسلماً اسباب خانه بايد از جنس چرم و چوب باشند و نبايد از مبلهاي بزرگ راحتي در خانه استفاده کرد. تعداد گياهاني که در خانه قرار داده مي شوند ، نبايد از يک يا دو عدد بيشتر شود. بلکه بايد از گياهان با طراوت استفاده شود. در سبک مدرن وسايل تزئيني بسيار کم در خانه به کار مي روند و مي توانند شامل نقاشيهاي مدرن يا مجموعه هاي ظريف باشند.


بخش خانه و خانه داري وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

نکات خانه داری برای خانمهای جوان
موسيقي هنر و خوانندگانموسيقي هنر و خوانندگان Mahshar.com/art
مد و زيبايي آرایشی و بهداشتیمد و زيبايي آرایشی و بهداشتی Mahshar.com/beauty
عکس و خبر از سینماي ایران و جهانعکس و خبر از سینماي ایران و جهان Mahshar.com/cinema
مطالب جالب تصاویر دیدنیمطالب جالب تصاویر دیدنی Mahshar.com/fun
خانه و خانه داريخانه و خانه داري Mahshar.com/home
خطا دیدخطا دید Mahshar.com/khata_did
کتابخانه محشرکتابخانه محشر Mahshar.com/library
ترفند های موبايل و sms اس ام استرفند های موبايل و Sms اس ام اس Mahshar.com/mobile
ترين ها ركورد شكني هاترين ها ركورد شكني ها Mahshar.com/oddity
روانشناسيروانشناسي Mahshar.com/psycology
تصاویر و مطالب جالب مذهبيتصاویر و مطالب جالب مذهبي Mahshar.com/religiouse
عکس و مطالب جالب دنیای ورزشعکس و مطالب جالب دنیای ورزش Mahshar.com/sport
ترفند های مفید كامپيوتر و اينترنتترفند های مفید كامپيوتر و اينترنت Mahshar.com/tarfand