نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی تاريخچه فر كردن مو در تاريخ

نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی تاريخچه فر كردن مو در تاريخ

صفحه اصلی سایت محشر بخش سرگرمی تفریحی محشر اس ام اس جوک و لطیفه های جدید فارسی مطالب و عکس های جالب خواندنی دیدنی عکس ایرانی و خارجی خطای دید - به چشمان خود اعتماد نکنید اتاق چت روم فارسی گفتگو دوستیابی عاشقانه متن زیبا ساز محشر نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی کاملترین مرجع انواع فال ، طالع بینی و آدم شناسی به سبک های مختلف آموزش آشپزی ، تهیه انواع ترشیجات دسر شیرینی غذای ايرانی غذای فرنگی غذای کودک و نوشیدنی اطلاعات راهنما تلفن کل کشور نقشه جهان نقشه تهران فرهنگ اسامي پسر و دختر ایرانی آموزش انواع داستان و رمان در کتابخانه محشر سایتهای اینترنتی فارسی لینک های مختلف ایرانی و خارجی ارسال رایگان کارت تبریک های عکس و فلش برای مناسبت های عاشقانه ولنتاین تولد و غیره ترجمه تصویر های عاشقانه عشق یعنی ... محاسبه گر عشق ابزارهاي موبايل جدید ترین اخبار ایران و جهان اطلاعات غذایی تغذيه رژیم و سلامتي جدیدترین رکورد ها و ترین ها گالری عکس های جالب غیر ایرانی ضرب المثل های فارسی ايران همراه با عکس قرآن به سه زبان فارسي عربي انگليسي ترفند هاي كارآمد اینترنتی کامپیوتر و موبایل بخش بين الملل در محشر چك كردن عکس و وضعيت اي دي ياهو در مسنجر با امکانات جالب دانلود رايگان نقشه کامل شهر تهران براي تمامي موبايل هاي سامسونگ - سونی اریکسون - نوکيا پخش زنده و مستقیم شبکه های راديو و تلويزيون آنلاين تبليغات در محبوبترین سایت فارسی نقشه سایت
چت روم محشر دات كام

نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی تاريخچه فر كردن مو در تاريخ تاريخچه فر كردن مو در تاريخ

فرم دادن به موي سر از زمانهاي دور آرزوي خانمها بود. آنها براي دستيابي به اين كار انواع و اقسام روشها را مي آزمودند. فر اولين بار توسط چيني ها و با سفيده تخم مرغ روي موي سر به مرحله عمل در آمد. روشهاي ديگري كه بعد ها بكار بسته شد عبارت بود از اينكه:



1) خانمها موها را به قطعات كوچك چوب مي پيچيدند و بعد سفيده تخم مرغ را براي ثابت نگه داشتن روي آن مي كشيدند و به اين ترتيب فر مو شكل مي گرفت.



2) بعد ها براي فر گذاشتن از حرارت استفاده مي كردند. به اين شكل كه يك تكه آهن لوله شده را روي آتش مي گذاشتند و وقتي كه گرم مي شد، فوري مو ها را به آن مي پيچيدند. دراين مرحله موها حالت فر بخود مي گرفت و به اين ترتيب فر گرم رواج پيدا كرد.



3) بعدها اين شكل از فر گرم حالت كاملتري بخود گرفت يعني وسيله آهني با جريان الكتريكي گرم مي شد و آن را طوري تنظيم مي كردند كه حرارت بيش از حد نشود، ولي در اين شكل از كار هم گاها اتفاق مي افتاد كه موها با پوست سر سوخته و ايجاد زخم مي نمود. بديهي است در اين شكل از كار، زيانهاي بسياري به مو وارد مي شد.









4) بعد فر با بيگودي مخصوص رايج شد. به اين ترتيب كه ابتدا موها را خيس نموده، سپس با بيگودي مي پيچيدند. اين نوع فر بدون ضرر بود، ولي دوامي هم نداشت و در عرض يك الي دو روز از بين مي رفت.



5) در سال 1925 ، در فر گرم تغييراتي بوجود آمد. بدين معني كه تا آن زمان بيگودي ها را به صورت عمودي و قائم به سر مي گذاشتند و موها را با آن مي پيچيدند ولي از آن تاريخ به بعد بيگوديهايي تهيه شد كه بصورت موازي، روي موها قرار مي گرفت و بعد با بخار گرم شده و سپس آن را خشك و باز مي كردند.



6) در سال 1930 فر سر ( اورولد) توسط شخصي بنام Dareit در آمريكا كشف شد و در سال 1940 براي اولين مرتبه در آلمان توسط شركت شوارتسكف تهيه و به بازار عرضه شد. فر سر در دوام ميزامپلي، كاملا موثر اشت. موهاي صاف پس از 1 اي 2 روز ميزامپلي را از دست مي دهند، ولي مو ئي كه فر شده باشد، حداقل يك هفته ميزامپلي را در خود حفظ مي كند.



نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی تاريخچه فر كردن مو در تاريخ

جستجو در سایر مطالب محشر