محشر دات كام محبوبترين سايت فارسي


مد و زيبایی و ترفندهای آرایشی: نگران ضعف حافظه تان هستید؟


تغییر اندازه متن:

نگران ضعف حافظه تان هستید؟ نگران ضعف حافظه تان هستید؟

نگران ضعف حافظه تان هستید؟ آیا مسائل و موضوعات را فراموش می کنید، آیا از این پیش آمد ناراحت می شوید؟ پس این مطلب را بخوانید.

بررسی‌ها نشان داده كه دشمن اصلی تمركز و كارایی مطلوب حافظه اضطراب و استرس است.
در هنگام ترس خشم اضطراب و ناراحتی ذهن ما پیشاپیش متوجه و متمركز برآن مسأله است كه این هیجان‌ها را در ما ایجاد كرده است. همین مساله موجب عدم تمركز بر فعالیت ذهنی و فكری مورد نظر و تضعیف تدریجی حافظه می‌شود.

دانش‌آموزانی كه در ایام امتحانات در حالت ناراحتی و نگرانی از نتایج هستند قادر به تمركز و یادآوری مطالب نمی‌باشند. پس باید ابتدا مسائل خود را تا حدی حل كرده، استراحت نمایند تا آرام شوند و سپس مطالعه را شروع كنند.
مطمئن باشید كه با حالت‌های منفی مانند خستگی، گرسنگی، بی‌خوابی و هیجان فراوان نمی‌توانید تمركزی عالی داشته باشید و این عدم تمركز كاملا طبیعی است. حتی اگر در گذشته مطالب زیادی را یاد گرفته باشید با انواع هیجانات و اضطراب‌ها نتیجه مطلوبی از اندوخته‌های ذهنی نخواهید گرفت.

بررسی‌ها نشان داده كودكان از حدود 14 ماهگی قادر به یاد آوری موارد هستند و چنانچه با آنها كار شود می‌توانند بر ظرفیت خافظه خود بیفزایند.

كودكان با دیدن اشیاء مختلف می‌توانند جای 3 مورد از آنها را كه مخفی باشند به یاد آورند. محققان بارها و بارها بررسی‌های خود را تكرار كرده‌اند و نتیجه این‌كه در حدود 14 ماهگی به یاد آوردن 3 مورد برای كودكان طبیعی است و حتی اگر تغییراتی در ظاهر موارد یا اشیاء ایجاد شود ذهن آنها قادر به تشخیص و شناسایی می‌باشد.

چنانچه اطلاعات به بخش‌های كوچك‌تر تقسیم بندی شود كودكان براحتی می‌توانند آنها را به یاد آورند و در زمان‌های دیگر حتی بیان كنند یا نشان دهند. و این كار به تقویت حافظه نیز كمك می‌كند. اما تمامی اینها در شرایطی است كه محیط و اطرافیان به طور مكرر برای كودك استرس و اضطراب ایجاد نكنند.
انتقاد و سرزنش و عدم تشویق و تحسین بموقع با تضعیف اعتماد به نفس موجب نوعی حالت اضطراب دائمی در كودك می‌شود و این اضطراب به مرور زمان بر حافظه تاثیر منفی دارد.

تحقیقات نشان داده تاثیرات مثبت ورزش در تقویت حافظه نیز نقش دارد. افرادی كه ورزش می‌كنند با تقویت حافظه احساس رضایت بیشتری از زندگی می‌كنند.

ورزش با كاهش استرس و اضطراب موجب تقویت حافظه و افزایش تمركز می‌شود.

متخصصان معتقدند ورزش مانند داروی ضد افسردگی عمل می‌كند.

از طرف دیگر چنانچه ورزش به مدت طولانی در فعالیت‌های ثابت روزانه گنجانده شود موجب عملكرد بهتر مغز شده و فعل و انفعالات شیمیایی مثبتی در بدن صورت می‌گیرد.

این روند موجب جریان راحت‌تر خون در مغز و بخش‌های مختلف بدن شده و به یادگیری و تقویت حافظه نیز كمك شایانی می‌كند.

مطالب مرتبط: ضعف , حافظه , اضطراب , تقویت , تمركز , ورزش
لینک مستقیم: نگران ضعف حافظه تان هستید؟
بخش مد و زيبایی و ترفندهای آرایشی وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

نگران ضعف حافظه تان هستید؟




ورود به چت روم دی جی چت محشر


سایر چت روم های محشر را نیز امتحان کنید
چت روم دی جی چت
چت روم جاوا چت
چت روم صوتی و تصویری
چت روم ویژه
چت روم فلش

بازی آنلاين

بازی شطرنج آنلاین