محشر دات كام محبوبترين سايت فارسي


مد و زيبایی و ترفندهای آرایشی: با چشم هاي پُف آلود چه كنيم؟


تغییر اندازه متن:

با چشم هاي پُف آلود چه كنيم؟ با چشم هاي پُف آلود چه كنيم؟

با چشم هاي پُف آلود چه كنيم؟ تشكيل كيسه و افتادگي پوست دور چشم ها اصولا ارثي بوده و معمولا با بالا رفتن سن به وجود مي آيد هر چند كه زودتر هم ممكن است ايجاد گردد. در حالت عادي پوست اين مناطق ظريف تر بوده و به زير پوست محكم چسبيده نيست.

به تدريج كه شخص پير مي شود برخي از عضلات و بافت هاي زيرين تحليل مي رود و پلك پايين مي افتد و چين مي خورد.

وقتي كيسه ها بزرگ باشند ممكن است قيافه را تغيير دهند كه يك مشكل اجتماعي و اقتصادي است، به خصوص اگر شخص جوان باشد. اقدامات آرايشي كار زيادي نمي توانند بكنند.

با هر پلك زدن(كه در طي دوران زندگي شما ميلياردها بار رخ مي دهد) عضلات و پوست پلك هاي فوقاني قدري كشيده مي شوند ولي فيبرهاي الاستيك موجود در پوست، آن ها را به موقعيت طبيعي خود باز مي گردانند.

در طول زمان، پوست و عضلات پلك بالا طويل تر مي شوند و در نهايت يك چين كوچك پوستي به دليل پوست اضافه، به وجود مي آيد كه به سمت خارج برجسته شده و روي پلك آويزان مي شود. در بعضي افراد، اين پوست حتي تا روي مژه ها مي آيد و در فرد، ايجاد احساس ناراحتي كرده و نگاه كردن به سمت بالا را مشكل مي سازد. اگر مشكل شديد باشد، فرد متوجه محدوديت ديد خود توسط پلك پايين افتاده مي شود.

ايجاد پوست اضافه در پلك بالا مي تواند به دليل پايين افتادگي ابرو باشد. در اين موارد، جراحي پلك به تنهايي نمي تواند نتيجه ايده آل به دنبال داشته باشد.

پايين افتادگي پلك تحتاني، به صورت كيسه هاي زير چشم، خود را نشان مي دهد. تقريبا هر فردي در اين ناحيه دچار درجاتي از افتادگي است. نيروي جاذبه زمين و افزايش سن، مهمترين عوامل در اين زمينه هستند ولي حتي افراد جوان نيز ممكن است داراي ذخيره چربي اضافه در زير چشم ها باشند.

چشم ها توسط لايه ضخيمي از بافت چربي محاصره شده اند كه توسط يك غشاء در محل خود محكم شده است. در طول زمان اين غشاء سُست مي شود و به بافت چربي، اجازه حركت به سمت پايين را مي دهد. پوست و عضله، توسط بافت بيرون زده، كشيده مي شوند و ايجاد بيرون زدگي پُف آلودي را مي كند كه نمي توان آن را با مواد آرايشي مخفي نمود.

اين مشكل اغلب صبح ها بدتر است زيرا در حالت دراز كشيده، مايع در بافت چربي جمع مي شود بعد از بلند شدن از خواب، جاذبه زمين مايع را بيرون مي كشد ولي اگر بافت چربي اضافه، زياد باشد، زمان بيشتري براي خروج مايع از آن و كاهش تورم لازم است.

خوشبختانه مشكلات پلك را مي توان به طور بسيار موثر توسط عمل بلفاروپلاستي كه عمل نسبتا ساده اي است، بر طرف نمود. در اين عمل، پوست و عضلات و بافت چربي اضافه برداشته مي شود. اين عمل اغلب با ساير اعمال جراحي پلاستيك صورت مانند بالا بردن ابرو، كشيدن صورت و يا اقدامات پوستي مثل skin resurfacing يا راديوفركوئنسي همراه مي شود.

اگر چشم هاي شما باعث مي شود كه ظاهر شما پژمرده، ناراحت يا خسته به نظر آيد، عمل بلفاروپلاستي مي تواند باعث بهبود واضح آن ها شده و به شما ظاهري با نشاط تر، هوشيارتر و جوان تر ببخشد.

در عمل جراحي زيبايي پلك(بلفاروپلاستي)، پوست اضافه پلك بالا و پايين برداشته مي شود و ميزان بافت چربي زير چشم ها كاهش داده مي شود.

جراحي را مي توان بسته به مشكل موجود، روي پلك هاي بالا يا پايين و يا هر دو انجام داد. در صورتي كه ميزان افتادگي خفيف باشد انجام ليزرهاي Resurfacing مثل ليزر Fractional يا انجام راديوفركوئنسي مي تواند به بهبود اين وضعيت كمك كند و حتي فرد را از انجام عمل جراحي بي نياز كند.

چند تكنيك ساده هم مي تواند منجر به كاهش تورم در پلك ها شود از جمله:

* هرگونه تمرين و فعاليتي كه بتواند به طور غير مستقيم روي چشم، انجام شده و مواد را به سمت پايين بكشد، در تخفيف و از بين بردن سريع پُف مؤثر است. دويدن ساده، بالا و پايين پريدن و حتي بالا رفتن از پله ها از اين دست فعاليت هاي ساده به شمار مي روند.

* براي كاهش پُف ها، يك كيسه يخ را روي پُف و در اطراف محل آن قرار دهيد. به مدت 1 تا 2 دقيقه با انگشت مياني تان به سرعت و با ملايمت روي ناحيه پُف كرده ي زير چشم ضربه بزنيد.

* گاهي پرهيز از غذاهاي شور و يا موادي كه به آن حساسيت داريد به شما كمك خواهد كرد.

* استفاده از مواد آرايشي مخصوص چشم هاي حساس مي تواند در كاهش تورم موثر باشد.

* بهتر است فرم ژل را براي كرم هاي روز و شب خود استفاده كنيد و سعي كنيد تماس كرم با ناحيه دور چشم را به حداقل برسانيد يا لايه نازك كِرِم را روي مرز استخواني زير چشم بزنيد ولي مواظب باشيد كه كرم به ناحيه اي كه دقيقا زير پلك است نرسد.

مطالب مرتبط: چشم , پُف , پوست , پير , پلك , چربي
لینک مستقیم: با چشم هاي پُف آلود چه كنيم؟
بخش مد و زيبایی و ترفندهای آرایشی وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

با چشم هاي پُف آلود چه كنيم؟




ورود به چت روم دی جی چت محشر


سایر چت روم های محشر را نیز امتحان کنید
چت روم دی جی چت
چت روم جاوا چت
چت روم صوتی و تصویری
چت روم ویژه
چت روم فلش

بازی آنلاين

بازی شطرنج آنلاین