محشر دات كام محبوبترين سايت فارسي


مد و زيبایی و ترفندهای آرایشی: نكته‌اي درباره چاي بعد از غذا


تغییر اندازه متن:

 نكته‌اي درباره چاي بعد از غذا نكته‌اي درباره چاي بعد از غذا

 نكته‌اي درباره چاي بعد از غذا چندي پيش خبري منتشر شد مبني بر اينكه چاي سبز در صورتي كه به همراه غذا مصرف شود، مي‌تواند جذب چربي را كم كند و موجب لاغري شود. از سوي ديگر، هميشه توصيه مي‌شود كه حداقل دو ساعت بعد از صرف غذا چاي بخوريم تا به اين ترتيب در جذب آهن موجود در غذا خللي وارد نشود....


حال بايد ديد كه خوردن چاي با غذا يك عادت غذايي خوب هست يا نه؟


موضوعي كه بايد در اين خصوص در نظر گرفت، تاثير چاي بر كاهش جذب آهن است. خيلي‌ها تصور مي‌كنند كه تنها چاي سياه است كه موجب كاهش جذب آهن مي‌شود و خوردن‌اش را بايد حداقل يك ساعت بعد از غذا به تأخير انداخت در صورتي كه تفاوتي بين چاي سبز و سياه نيست زيرا پلي‌فنول‌هاي موجود در هر دو نوع آنها مانع جذب اين ماده معدني ارزشمند مي‌شود. در ضمن، بيان موضوعي مانند تاثير چاي بر كاهش جذب چربي و كاهش وزن چندان علمي نيست و بايد مقدار، زمان مصرف، غلظت چاي و حتي نوع غذاي مصرفي با آن روشن شود. اگر چاي سبزي كه مصرف مي‌شود، همانند چاي سياه غليظ باشد، در بحث آهن غيرهِم تاثير مي‌گذارد. جالب است بدانيد، تاثير چاي و تداخل آن بر جذب آهن در رژيم‌هاي غذايي با منبع گوشت از نظر جذب اين ماده مغذي مشكلي ايجاد نمي‌كند ولي در منابع غذايي غيرگوشتي موجب بروز تداخل مي‌شود. به‌طوركلي، آهن در مواد غذايي به دو شكل منابع هِم كه در انواع گوشت‌ها يافت مي‌شود و منابع غيرهِم كه در تمامي مواد غذايي گياهي است به چشم مي‌خورد. بررسي‌ها نشان داده‌اند كه تركيبات موجود در چاي مي‌توانند با آهن غير هِم تركيب شده و جذب اين نوع آهن را پايين آورد.


بنابراين، توصيه مي‌شود چاي، چه سبز و چه سياه، همراه غذاهاي غيرگوشتي مصرف نشود زيرا سبب بروز تداخل و كاهش جذب آهن مي‌شود. بهترين زمان براي مصرف چاي يكي دو ساعت قبل يا بعد از غذاست زيرا غذا تا بخواهد به مرحله هضم برسد، بايد يك سري مراحل را در دستگاه گوارش طي كند. به ويژه اگر غذاي مصرفي چرب باشد، هضم غذا 2 تا 4 ساعت طول خواهد كشيد و تا زماني كه به مرحله هضم برسد مي‌توان چاي را مصرف كرد اما در هر حال مصرف چاي با غذا چون روي هضم آن تاثير مي‌گذارد، درست نبوده و عادت غذايي مناسبي تلقي نمي‌شود. از سوي ديگر، صرفاً نوشيدن چاي با هدف كاهش وزن نيز اقدامي منطقي به حساب نمي‌آيد. اينكه افراد فقط با مصرف يك ماده غذايي خاص به لاغري دست پيدا كنند نه توصيه مي‌شود و نه علمي است زيرا كاهش كالري دريافتي در مقايسه با كالري مصرفي است كه مي‌تواند بيشترين نتيجه يا همان كاهش وزن مورد انتظار را به همراه آورد.

مطالب مرتبط: چاي , آهن , غذا , عادت , جذب , علمي
لینک مستقیم: نكته‌اي درباره چاي بعد از غذا
بخش مد و زيبایی و ترفندهای آرایشی وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

 نكته‌اي درباره چاي بعد از غذا




ورود به چت روم دی جی چت محشر


سایر چت روم های محشر را نیز امتحان کنید
چت روم دی جی چت
چت روم جاوا چت
چت روم صوتی و تصویری
چت روم ویژه
چت روم فلش

بازی آنلاين

بازی شطرنج آنلاین