محشر دات كام محبوبترين سايت فارسي


مد و زيبایی و ترفندهای آرایشی: سوال رايج درباره ماسك‌ صورت


تغییر اندازه متن:

 سوال رايج درباره ماسك‌ صورت سوال رايج درباره ماسك‌ صورت

 سوال رايج درباره ماسك‌ صورت خيلي‌ ها براي سالم و زيبا نگه داشتن پوست صورت ‌شان از ماسك ها استفاده مي ‌كنند. ماسك‌ ها انواع گوناگوني دارند؛ خانگي، تجاري و بيو.

در ماسك‌ هاي خانگي معمولا از ماست، عسل و ميوه‌ ها يا سبزيجاتي مانند خيار استفاده مي ‌شود اما اين ماسك ‌ها به اندازه ماسك ‌هاي تجاري موثر نيستند.

ماسك ‌هاي تجاري با فرمول‌ هاي خاص و تركيبات فعال با دوز مشخصي درست شده‌ اند و تهيه آن ها در خانه ناممكن است. اين ماسك‌ ها متناسب با نياز متقاضيان تقسيم ‌بندي مي ‌شوند و براي مثال، شما مي‌ توانيد براي روشن كردن پوست ‌تان يا شفاف ‌سازي و جوان‌ سازي و رفع چروك ‌هاي آن، ماسك مورد علاقه ‌تان را پيدا كنيد.

در ماسك‌ هاي بيو نيز از روغن ‌هاي گياهي و سيليكون استفاده شده تا پوست را صاف و جوان كند اما تاثير آن در كوتاه ‌مدت ديده نمي ‌شود.

ماسك شما از هر نوعي كه باشد، استفاده صحيح و به موقع از آن، ضامن موثر بودن آن خواهد بود.

اين مطلب، به 6 سوال رايج درباره ماسك‌ ها پاسخ مي‌ دهد.

1- ماسك‌ ها را بايد هر چند وقت‌ يك بار استفاده كرد؟

ماسك‌ هاي مرطوب‌ كننده بايد دو بار در هفته استفاده شوند، اما اگر در آب و هوايي خيلي گرم، سرد يا خشك زندگي مي ‌كنيد و پوست ‌تان خشك شده است بايد از ماسك ‌هاي مرطوب‌ كننده به طور روزانه استفاده كنيد.

در رابطه با ماسك‌ هاي روشن ‌كننده پوست بايد به اين نكته توجه كرد كه اين ماسك ‌ها حاوي مواد لايه ‌بردار و ملتهب‌ كننده هستند كه استفاده بيش از حد از آن ها مي ‌تواند مُضر باشد. در مورد ماسك‌ هاي پاك ‌كننده هم بايد گفت استفاده بيش از اندازه مي ‌تواند به پوست آسيب برساند.

2- بهترين طرز استفاده از ماسك ها چيست؟

ابتدا هر نوع آرايشي را از روي پوست ‌تان پاك كنيد. بعد در يك فضاي مرطوب‌ و گرم مانند حمام قرار بگيريد تا منافذ صورت ‌تان باز شود. حتي مي ‌توانيد بعد از حمام كردن، صورت‌ تان را ليف بزنيد تا سلول‌ هاي مرده از روي آن پاك شده و راه براي ورود تركيبات فعال باز شود.

در صورتي كه مايل هستيد از ماسك‌ هاي مرطوب‌ كننده استفاده كنيد لايه ‌اي ضخيم از ماسك را روي پوست صورت و گردن بماليد تا پوست آن چه را نياز دارد جذب كند. مي‌ توانيد از سمت پايين به بالا براي كشيدن پوست به سمت بالا و وارد كردن مواد فعال به عمق پوست، صورت و گردن را ماساژ دهيد.

به اين مساله توجه داشته باشيد كه نبايد مواد را به اطراف چشم كه پوست آن بسيار نازك است بماليد چون در اين صورت احتمال تورم و تحريك پوست وجود دارد.

3- نتايج كي ظاهر مي ‌شوند؟

به محض آن كه از ماسك استفاده كنيد مي ‌توانيد اثرات فوق‌ العاده آن را ببينيد. پس از استفاده، پوست، تازه، نرم و زيبا مي‌ شود اما تمامي اين آثار فرداي روز استفاده، ناپديد خواهند شد.

اين آثار تنها زماني باقي مي ‌مانند كه شما به طور مرتب از ماسك ‌ها استفاده كنيد و مواد فعال آن بتوانند وارد پوست شده و تاثير كنند.

4- استفاده از يك ماسك بهتر است يا استفاده از چند نوع ماسك؟

استفاده از خوبي ‌هاي چند ماسك مسلما بهتر از يك نوع ماسك خواهد بود. بهترين كار اين است كه بر حسب نياز خود مثلا 3 نوع ماسك مرطوب ‌كننده، روشن ‌كننده و جوان ‌كننده را انتخاب كنيد و در طول هفته به نوبت از آن ها استفاده كنيد.

هرگز پشت سر هم از دو ماسك استفاده نكنيد زيرا پوست نيازمند زماني براي دريافت مواد فعالي است كه روي آن نشسته است.

اگر پوست چرب يا مخلوطي داريد ماسك آب‌ رسان را روي گونه و گردن و هم‌ زمان ماسك پاك ‌كننده را روي پيشاني، بيني و چانه بماليد.

5- آيا بايد ماسك را از روي صورت شست يا بايد گذاشت خشك شود؟

زماني كه ماسك بايد روي صورت استراحت كند 10 تا 20 دقيقه است. اگر از ماسك آب‌ رسان استفاده مي‌ كنيد يا تقويت‌ كننده، مي ‌توانيد مدت زمان بيشتري آن را روي صورت باقي بگذاريد اما در مورد ماسك‌ هاي تميز كننده يا روشن ‌كننده بايد آن را در زمان معين نوشته شده روي بسته پاك كرد چون در غير اين صورت احتمال آسيب ديدن پوست وجود دارد.

اگر اين نوع ماسك ‌ها را به موقع از روي پوست پاك نكنيد، حس گزش و سوزش خواهيد كرد.

6- آيا ماسك‌ ها مي‌ توانند جوش ‌هاي سر سياه را هم از بين ببرند؟

به كمك يك ماسك پاك ‌كننده مي ‌توانيم يك لايه از سبوم روي پوست را پاك كنيم اما براي بر طرف كردن كامل آن ها لازم است به يك متخصص پوست مراجعه كنيد.

ماسك ‌ها تنها براي پيشگيري از بروز آن ها و پاك كردن پوست مناسب‌ هستند نه براي درمان هميشگي.
ماسك‌ هاي پاك ‌كننده مي ‌توانند مشكل جوش‌ هاي سياه را از بين ببرند. نقطه‌ هاي سياه روي پوست در واقع چربي‌ هاي اكسيد شده روي پوست هستند كه سياه شده‌ اند.

مطالب مرتبط: ماسك‌ , صورت , سوال , چربي , پوست , زيبا
لینک مستقیم: سوال رايج درباره ماسك‌ صورت
بخش مد و زيبایی و ترفندهای آرایشی وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

 سوال رايج درباره ماسك‌ صورت




ورود به چت روم دی جی چت محشر


سایر چت روم های محشر را نیز امتحان کنید
چت روم دی جی چت
چت روم جاوا چت
چت روم صوتی و تصویری
چت روم ویژه
چت روم فلش

بازی آنلاين

بازی شطرنج آنلاین