نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی مديتيشن

نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی مديتيشن

صفحه اصلی سایت محشر بخش سرگرمی تفریحی محشر اس ام اس جوک و لطیفه های جدید فارسی مطالب و عکس های جالب خواندنی دیدنی عکس ایرانی و خارجی خطای دید - به چشمان خود اعتماد نکنید اتاق چت روم فارسی گفتگو دوستیابی عاشقانه متن زیبا ساز محشر نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی کاملترین مرجع انواع فال ، طالع بینی و آدم شناسی به سبک های مختلف آموزش آشپزی ، تهیه انواع ترشیجات دسر شیرینی غذای ايرانی غذای فرنگی غذای کودک و نوشیدنی اطلاعات راهنما تلفن کل کشور نقشه جهان نقشه تهران فرهنگ اسامي پسر و دختر ایرانی آموزش انواع داستان و رمان در کتابخانه محشر سایتهای اینترنتی فارسی لینک های مختلف ایرانی و خارجی ارسال رایگان کارت تبریک های عکس و فلش برای مناسبت های عاشقانه ولنتاین تولد و غیره ترجمه تصویر های عاشقانه عشق یعنی ... محاسبه گر عشق ابزارهاي موبايل جدید ترین اخبار ایران و جهان اطلاعات غذایی تغذيه رژیم و سلامتي جدیدترین رکورد ها و ترین ها گالری عکس های جالب غیر ایرانی ضرب المثل های فارسی ايران همراه با عکس قرآن به سه زبان فارسي عربي انگليسي ترفند هاي كارآمد اینترنتی کامپیوتر و موبایل بخش بين الملل در محشر چك كردن عکس و وضعيت اي دي ياهو در مسنجر با امکانات جالب دانلود رايگان نقشه کامل شهر تهران براي تمامي موبايل هاي سامسونگ - سونی اریکسون - نوکيا پخش زنده و مستقیم شبکه های راديو و تلويزيون آنلاين تبليغات در محبوبترین سایت فارسی نقشه سایت
چت روم محشر دات كام

نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی مديتيشن مديتيشن

مکاشفه





مكاشفه نه سفري در فضاست و نه‌

سفري در زمان‌

مكاشفه بيداري ناگهاني است‌.

اگر بتواني هم اكنون سكوت پيشه كني‌

به ساحلي ديگر پا نهاده‌اي‌،

اگر بتواني ذهن را از تكاپو بازداري‌،

باز هم به ساحلي ديگر رسيده‌اي











نهري از آرامش







روشن بيني بلنداي چكاد خرد است‌

هنگامي كه كسي به تمامي عاقل مي‌شود،

به نقطه‌اي رسيده است كه سكوت‌، آرامش‌، هشياري‌

روز و شب از آن اوست‌، چه در خواب و چه در بيداري‌

نهري از آرامش‌، لذت و نيايش كه بر او جاري است‌.

نهري كه مائده دنياي مأوراست











هنر سخاوت را بياموز





هستي هم چنان تو را غرق در بركت مي‌كند

هر آنچه به هستي مي‌دهي‌، هزار برابر باز پس مي‌گيري‌;

يك گل هديه مي‌كني و با هزار گل گلباران مي‌شوي‌.

تعلق رها كن‌!

اگر واقعاً در پي ثروتي‌،

اگر مي‌خواهي دنياي دروني سرشاري را داشته باشي‌،

هنر سخاوت بياموز.







آيا مايليد ثروتمند شويد؟!









«پول كه تو خيابان نريخته‌!!» «من هرگز كار خوب پيدا نمي‌كنم‌». «من هيچ وقت پول در نمي‌آورم‌». «لياقتش را ندارم‌». كدام يك از اين اعتقادها، باور شماست‌؟ آيا واقعاً فكر مي‌كنيد كه چنين اعتقاداتي برايتان چه نتيجه‌اي به بار مي‌آورد؟ اينها انديشه‌هاي محدود و بسيار دست و پا گير هستند. شايد خانوادة شما دربارة پول چنين اعتقاداتي داشتند. زيرا تا زماني كه اعتقادهاي آنها را خودآگاهانه رها نكنيم‌، اين باورها با ما مي‌مانند. اين اعتقادها از هر كجا كه آمده باشد و در ذهن شما لانه كرده باشد، اگر مي‌خواهيد ثروتمند شويد بايد هشياري شما را هر چه سريعتر ترك كند. واقعيت اين است كه ثروت حقيقي با داشتن احساس نيكو نسبت به خود آغاز مي‌شود، همچنين داشتن اين احساس كه هرگاه‌، هرچه را بخواهيد به دست مي‌آوريد و هرگز مقدار پول و ميزان ثروت مسئلة مهمي نيست‌. در حقيقت مسئلة اصلي جايگاه ذهني شماست‌. ثروت يا فقر، تنها نمايانگر آرمانهايي است كه در سر شما مي‌گذرد. اگر اين باور را نداشته باشيم كه «لياقت‌» ثروتمند بودن را داريم‌، حتي اگر ثروت در دامن ما بريزد، به طريقي آن را نمي‌پذيريم‌. از پيش رفتن در مسير تازة «توانگري‌» وحشت نداشته باشيد و احساس نكنيد لياقتش را نداريد. به هرچه بينديشيم افزايش مي‌يابد. پس به قرض‌ها و بدهي‌ها نينديشيد. اگر به فقر و تنگدستي و قرض توجه كنيد، تنگدستي و قرض‌تان بيشتر مي‌شود، خزانة الهي لبريز و بي‌انتهاست‌. در شبي مهتابي‌، ستاره‌ها را بشمريد. يا مشتي شن به دست بگيرد و اگر توانستيد دانه‌هاي آن را بشماريد. يك دانة هندوانه مي‌تواند، يك مزرعة بزرگ هندوانه بدهد. پس براي هر چه داريد شاكر باشيد تا افزايش آن را شاهد باشيد. همة آنچه را كه در زندگي داريد از مادي و معنوي را با محبت واقعي متبرك كنيد. اعتقاد ما به تنگدستي و تنگنا تنها چيزي است كه ما را محدود مي‌كند. آيا پول را تنها به اين منظور مي‌خواهيد كه به ديگران كمك كنيد؟ در اين صورت معتقديد كه بي‌ارزش است و هيچ وقت چيزي عايدتان نمي‌شود. مطمئن شويد كه اكنون دست رد به سينة ثروت نمي‌زنيد.

اگر به شام دعوت شديد با شادي و لذت بپذيريد. در اين فكر نباشيد كه «واي بايد او را هم به شام دعوت كنيد.» اين احساس را نداشته باشيد كه با مردم معامله كنيد. هديه بدهيد تا در عوض آن هدية بزرگتري دريافت كنيد. در قبال هر هديه‌اي‌، لبخند بزنيد و تشكر كنيد. به اين طريق اجازه مي‌دهيد كائنات دريابند كه شما آمادگي دريافت خير و بركت را داريد.

هشياري شما از ثروت‌، به پول بستگي ندارد. پول شما به هشياري‌تان از ثروت وابسته است‌. اگر بتوانيد ثروت بيشتري را تصور كنيد، ثروت بيشتري به سراغ تان خواهد آمد. لحظه‌اي چشم خود را ببنديد و فكر كنيد كه در كنار اقيانوس زيبايي ايستاده‌ايد شما مي‌توانيد كه با يك قاشق چايخوري از اين اقيانوس استفاده كنيد و يا مي‌توانيد يك سيستم لوله‌كشي از آنجا به داخل منزل خود بكشيد. پس متوجه شديد كه همه چيز به اراده و تصور شما بستگي دارد. ظرف شما ميزان هشياري شماست كه همواره مي‌تواند بزرگتر شود.دست كم روزي يك بار با آغوش كاملاً گشوده بنشينيد و بگوييد «آغوش من براي پذيرفتن همة خير و خوشي و فراواني كائنات گشوده است‌.» پس از مدت كوتاهي اثر اين جملة جادويي را در مي‌يابيد. كائنات تمام آن چيزي را كه در هشياري شماست به شما مي‌بخشد. پس به كم قانع نباشيد. اين جملة تأكيدي را در چند جاي خانه در مقابل چشمانتان قرار دهيد. گذاشتن پس انداز روزانه را به يك عادت تبديل كنيد. از پولي كه به دست مي‌آوريد لذت كافي ببريد. فكر كنيد در هفتة گذشته و يا در ماه گذشته چقدر از درآمد خود را جهت تفريح خرج كرده‌ايد. اگر استفاده نكرده‌ايد خود را جريمه كنيد. حتي به ميزان كم نيز شما بايد از پول خود در جهت تفريح استفاده كنيد. لازم نيست كه پول مسئلة جدي زندگي شما باشد. از دور به آن نگاه كنيد. پول وسيله‌اي براي مبادله است‌. بايد در هشياري خود بپذيريد كه بركت از همه جا و هر جا مي‌تواند بيايد به شرطي كه آغوش شما براي پذيرفتن آن باز باشد.















در ظاهر شبنم اما در دل...







انسان آن قدرها كه به نظر مي آيد،

كوچك و حقير نيست.

او تمامي آسمان و كائنات را در خويشتن دارد؛

او همه ي هستي را در خويش پيچيده است.

آري، او در ظاهر شبنمي بيش نيست،

اما در دل، اقيانوسي بي كرانه را پنهان كرده است.

علم، به همين ظاهر محدود پرداخته است؛ ظاهر شبنم.

آنهايي كه به ژرفاي هستي آدمي فرو رفته اند،

با شگفتي دريافته اند كه

هر چه بيشتر در اين بي كرانه غرق شوند،

او را بي كرانه تر مي يابند.

هنگامي كه به هسته ي مركزي وجود آدمي مي رسي،

در مي يابي كه او با هستي يگانه است.

او همه ي جها ن است.

اين است تجربه ي ذات الوهي در انسان

به درون خويش سفر كن.

به ژرفاي خود برو.

خدا در توست.

كشفش كن











در بانك خيرخواهي‌، پس انداز كنيد









بي‌شك يكي از بهترين و قشنگ‌ترين روابط هستي‌، همين بازتاب رفتار انسانهاست‌. صندوقچة پرنعمت الهي‌، در برابر رفتار خوب و شايسته‌، بالاترين بهره را در مقايسه با هر بانكي پرداخت مي‌كند. بانك نوع دوستي چيزي در حدود سي درصد بهره پرداخت مي‌كند. اگر بتوانيم براي عشق و محبت ارزش مادي قائل شويم هر بار كه معادل هزار تومان عشق نثار جهانيان كنيد اين بانك حدود هزار و سيصد تومان عشق و محبت به شما باز مي‌گرداند. هزار توماني كه در بانك نيكويي و خيرخواهي پس انداز كنيد پس مي‌گيريد تا به شما ثابت شود «هر آنچه بكاريد، همان را درو خواهيد كرد» و سيصد تومان سود آن هم پاداش انسان دوستي شماست تا هميشه اين شيريني را به خاطر داشته باشيد و سعي كنيد كه هميشه با مردم به همين شيوه رفتار كنيد. به خاطر اين كه اين اصل به شما ثابت شود، همين حالا لبخند بزنيد و ببينيد كه چقدر احساس بهتري خواهيد داشت‌.

و يا اگر تنها با گفتن چند كلمه دوست افسرده خود را بشاش كنيد، بعد از آن متوجه مي‌شويد كه بيشتر اوقات با برخوردي خوب و خوشايند روبه‌رو مي‌شويد.

اگر به احتمال بسيار كم چنين نشد، بايد مطمئن باشيد كه قانون حيات مي‌خواهد شما را بيازمايد كه آيا صرفاً نيكي مي‌كنيد تا نيكي ببينيد يا اصولاً اين شيوه‌اي است كه براي زندگي خود انتخاب كرده‌ايد و در همين امتحان است كه بسياري از مردم ناموفق‌اند. در چند سال گذشته يكي از دوستانم براي ثبت نام در يك مؤسسه براي آموزش هنري نياز به پنجاه هزار تومان پول داشت و من اين پول را به عنوان پس انداز داشتم و بدون هيچ چشمداشتي و خالصانه به او كمك كردم‌. دو روز بعد از يكي از مؤسسات كه برايشان چند كار تبليغي نوشته بودم‌، مبلغ پنجاه و هفت هزار تومان برايم فرستادند. پول خودم برگشته بود و بقيه‌اش هم پاداش بود. يك سلول داراي الكترونهايي است كه در مدارهايي با شعاع‌هاي مختلف در گردشند. ما در اين دنياي كروي و بيكران در حكم يك سلوليم و آنچه به عالم مي‌فرستيم در حكم الكترونهايي است كه پس از طي يك مدار مشخص‌، دير يا زود به خودمان باز مي‌گردد. اگر خداي نكرده با فقر، بيماري‌، اندوه و روابط ناگوار روبه‌رو هستيد، آن را ناشي از بداقبالي و صرفاً بدبختي ندانيد بلكه با خود بينديشيد كه چه كرده‌ايد كه با چنين واكنش‌هاي روبه‌رو شده‌ايد!

رها كن تا به دست آوري‌

در مقولة بخشش‌، جمع آوري و ذخيره دارايي بي‌معني است‌. شما ديگر به خود فكر نمي‌كنيد و آنچه را داريد، آزادانه مي‌بخشيد و درنتيجه بيشتر دريافت مي‌كنيد. اما اگر با نيت بيشتر گرفتن‌، بخشش در ايثار خود را آغاز كنيد، جريان اين انرژي بند مي‌آيد.قبل از هر چيز بايد اين واقعيت را درك كنيد كه هرگز نمي‌توانيد بدون ارادة الهي مالك چيزي باشيد، ما هنگام به دنيا آمدن‌، هيچ نداريم و در هنگام مرگ نيز جهان را تنها با يك لباس سفيد ترك مي‌كنيم‌. مرد بزرگي را مي‌شناسم كه در كمد لباسهايش كت و شلواري دارد كه جيب‌هايش را بريده است‌.او مي‌گويد هر بار كه براي پوشيدن لباس سراغ كمد مي‌روم‌، چشمانم به اين كت و شلوار ويژه مي‌افتد و به ياد مي‌آورم كه آخرين لباسي را هم كه هنگام مرگ مي‌پوشم‌، به جيب احتياج ندارد.

اگر احساس مي‌كنيد كه بايد فلان ويلا، ماشين و يا مقام را داشته باشيد و بدون آن احساس ضعف و كوچك بودن مي‌كنيد، بدانيد كه مفهوم آن اين است كه تحت سلطة دارايي قرار گرفته‌ايد و شما نيز يك قرباني محسوب مي‌شويد، در چنين شرايطي اگر اتومبيل بنز و خانة ييلاقي و جواهرات مورد علاقه خود را نداشته باشيد مي‌ناليد و فكر مي‌كنيد كه با به دست آوردن آنها زندگي‌تان روبه‌راه مي‌شود و از آن پس شاد و خرسند خواهيد بود و بسيار غافليد از اين كه‌، اين يك خيال باطل است‌. زيرا پس از به دست آوردن آنها، به فكر مي‌افتيد كه اگر خانة بزرگتر و ماشين گران‌تري داشته باشيد، زندگي‌تان كامل مي‌شود و به اين ترتيب به بيماري زياده‌طلبي دچار مي‌شويد. از آن به بعد هميشه بادنيا دست به گريبان هستيد تا مال بيشتري به دست آوريد. اين قانون طبيعت است كه هر چه دارايي بيشتر داشته باشيد، بيشتر به سمت آن كشيده مي‌شويد و هر چه كمتر مال اندوز باشيد خود را بي‌نيازتر احساس مي‌كنيد. ما نبايد هرگز اجازه دهيم كه ثروت تمام فكر و ذكر ما را به خود مشغول كند و هيچگاه نبايد بدون آنها در زندگي احساس كمبود كنيم‌. همة ما كالاي لوكس‌، خانة زيبا و ماشين مدرن را دوست داريم اما نبايد هرگز اجازه دهيم كه اين اشيأ و وسايل اختيار ذهن و انديشه و احساسات ما را به دست گيرند. خلاصه كلام اين است كه نبايد به دنيا تعلق خاطر داشته باشيم و براي به دست آوردن هر چيزي خيلي به خود سخت نگيريم‌.





خلوت كنيد

يكي از تمريناتي كه براي جلوگيري و كاهش اين دلبستگي‌هاي مادي مي‌توانيد انجام دهيد آن است كه به زيرزمين‌، انباري و يا كمدهاي قديمي برويد و هر چه را كه ديگر استفاده نمي‌كنيد، جلوي دست بياوريد و از آنها استفاده كنيد و يا آنها براي استفاده به ديگران واگذار كنيد. اجازه دهيد فرزندانتان نيز در اين كار كمك كنند، به گنجة لباسهاي مهماني خود سري بزنيد و لباسي را كه يك سال و نيم است بر تن نكرده‌ايد، سريع ببخشيد و آن را رها كنيد و بگذاريد كسي ديگر از آن استفاده كند. به خودتان بقبولانيد لباسي را كه يك سال نپوشيده‌ايد، ديگر به شما تعلق ندارد. تمام وسايلي را كه سالها جمع كرده‌ايد و در تمام اين مدت به آنها چسبيده‌ايد را بيرون بياوريد و آنها را رها كنيد تا به دست صاحبان نيازمند آن برسد. آن وقت مي‌بينيد كه به جاي آنها، چه چيزهاي بهتري دريافت مي‌كنيد. اين مثال چيني را با خط خوش روي كاغذ قشنگي بنويسيد و در محلي از خانه كه به طور دائمي مقابل ديدگانتان است‌، قرار دهيد: «رها كن‌، تا به دست آوري‌.» نظر شما راجع به آن چيست‌؟ با گشودن اين روزنه‌ها، با گردش و جريان انرژي دنيا همراه خواهيد شد، و در نتيجه حركت نسيم الهي را در زندگي و بر روي صورت خود احساس مي‌كنيد.



















به زندگي و آينده اعتماد داشته باشيد!









دنياي ما زيبايي‌هاي فراوان دارد. درختان‌، پرنده‌ها، چهره‌ها هيچ چيز به يك شكل وجود ندارد و همه چيز در حال تغيير است‌. به نظر مي‌رسد بعضي اوقات ثابت ماندن در همان جا كه قرار داريم‌، بي خطرتر و سالم‌تر از موقعيت‌هاي ناشناخته و جديد و يا پذيرفتن تغييرات باشد. اما در حقيقت آرامش واقعي از تلاش براي جلوگيري كردن از جريان طبيعي زندگي به دست نمي‌آيد بلكه از تسليم شدن در برابر اين كه در مسير جريان قرار بگيريم و ترسي از آينده و يا دلتنگي از گذشته نداشته باشيم‌، به وجود مي‌آيد. «هلن كلر» مي‌گويد: «هنگامي كه دري از خوشبختي به روي ما بسته مي‌شود، دري ديگر باز مي‌شود ولي ما اغلب آن چنان به در بسته چشم مي‌دوزيم كه درهاي باز را نمي‌بينيم‌». بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه خالق ما، كسي كه ما را با عشق آفريده و عاشق ماست‌، به جز خوبي و نيكي چيز ديگري براي ما نمي‌خواهد و اگر او را بپرستيم و از او كمك بخواهيم

‌، تمام حوادث و مسايل باعث زيباتر شدن و پاك‌تر شدن روح ما مي‌شوند. خداوند معجزات خود را به دست افرادي دور از انتظار، در مكان هايي باور نكردني و در زمان هايي غيرقابل تصور به انجام مي‌رساند. از آنجا كه قوانين طبيعت بر همة موجودات حكومت دارند ما بايد واقف باشيم كه زندگي ما هم يك الگوي طبيعي دارد. اگر شما مشكلي در رسيدن به نتايج مطلوب در اهداف و آرزوهايتان داريد، شايد به اين سبب است كه شما سعي مي‌كنيد، آنها را با زور به دست آوريد. در عوض‌، اين شجاعت را داشته باشيد كه آن را رها كرده و به جريان طبيعي زندگي‌تان اعتماد كنيد. به اين خاطر كه هر آن چه حق الهي شما باشد، آن را به دست مي‌آوريد. هيچ چيزي قبل از زمان تعيين شده اتفاق نمي‌افتد، تصور كنيد كه از پنجرة حال به بيرون نگاه مي‌كنيد و در مقابل شما يك منظرة آرام و زيبا قرار دارد. اين صحنه همان فرداهاي ماست‌. با چشم ذهن‌تان پنجره را باز كنيد و اجازه دهيد، نسيم ملايم تغييرات بوزد. سعي كنيد نسيم ملايم را روي گونه هايتان احساس كنيد و آن را با اعتماد در آغوش بگيريد. گذشته‌ها را رها كنيد و ترسي هم از آينده نداشته باشيد. اگر انتظار آينده‌اي زيبا و پربار داشته باشيد، به طور مسلم آن را به دست مي‌آوريد. موفقيت فعلي شما نتيجة افكار گذشتة شماست‌.















كاري غير از دوست داشتن‌ِ تو ندارم‌!











احساسات عزيزانتان را ناديده نگيريد. اين جمله‌، از زيباترين جمله‌هايست كه تا به حال خوانده‌ام‌. همة كارهايي كه وظيفة ماست امور مهمي هستند. شستن ظرف‌ها، جارو كردن‌، خريدهاي كوچك و ديگر كارهاي روزانه‌، همه بايد انجام شوند و اگرچه دائمي هستند اما تأخير پذيرند. اما آنچه كه نبايد هرگز به تأخير بيفتد، احساسات انسانهاست‌. احساسات همين حالا و در همين لحظه وجود دارند، پس حالا كه انكار ناپذيرند اين فرصت بالقوه را از دست ندهيد و مراقب باشيد. اگر تمام كارهايتان را با عشق و آرامش كامل انجام دهيد ناخودآگاه اين عشق را به روابط خود با ديگران نيز منتقل كرده‌ايد. اما اگر همة مسؤوليت هايتان را تنها بنا به وظيفه انجام دهيد به تدريج خودتان هم از كساني كه دوستشان داريد فاصله مي‌گيريد و بدون اين كه خودتان بدانيد ديگر روابط دوستانه‌اي برايتان باقي نمانده است‌.

اگر شما به عنوان يك فرد تأثير گذار توجه كمي به مسايل ظاهري نشان دهيد مثلاً اگر ماشينتان مدل بالا نبود، غصه نخوريد اگر چاي روي فرش سفيد ريخت دنيا را تكان ندهيد و... و تنها با باور اين موضوع كه همه چيز قابل جايگزيني است با مسايل مادي روبه‌رو شويد. اطرافيانتان نيز اين انرژي محبت‌آميز را دريافت مي‌كنند كه همه چيز قابل جايگزيني است غير از انسان و اين روشن كنندة اين موضوع است كه انسان و احساساتش از هر چيزي با ارزش‌تر است‌. سعي كنيد با همة گرفتاري تا آنجا كه امكان دارد نيازهاي عاطفي افراد خانواده را در اولويت كارهايتان قرار دهيد و به اين طريق ارج نهادن به عواطف انسانها نسل به نسل در خانوادة شما باقي مي‌ماند چون اثر خوب رفتار شما در بچه‌ها نيز باقي مي‌ماند.

در هر صورت اهميت و توجه به كارها نبايد موجب غفلت شود. اگر همسر، دوست‌، فرزند شما درخواست توجه از جانب شما دارد، بهتر است كاري را كه در دست داريد رها كنيد و از احساساتتان پيروي كنيد. علاقه فرزند شما براي تعريف اتفاقات خنده‌دار مدرسه‌، تمايل همسرتان براي مشورت با شما در مورد مسايل كاري‌، از لحظات گرانبها و فرصت‌هاي طلايي براي شريك شدن با اطرافيان و گرم‌تر كردن اين روابط است‌. اگر ماشين شما نياز به شستشو دارد، مي‌توانيد اين كار را براي بعد بگذاريد، احساسات ماشين شما جريحه‌دار نخواهد شد، اما در مورد اين كه احساسات همسر يا فرزند شما خدشه‌ناپذير است‌، هيچ تضميني وجود ندارد. جريحه‌دار نكردن احساسات افراد خانواده به هر كار ديگري مقدم است‌. به محض اين كه حواستان به همه بود، سريعاً به اين نكته پي خواهيد برد كه عواطف جريحه‌دار شده كمتري در اطرافتان وجود دارد و فقط ماشين نشسته‌اي روي دستتان مانده است‌.

اين تغيير بسيار كوچك در رفتار، شگفتي‌هاي بزرگي در نحوه روابط شما با افراد نزديكتان مي‌آفريند. بنابراين قبل از اين كه سراغ شستن ماشين برويد در خانه چرخي بزنيد و به دنبال موردي در خانه بگرديد كه احتياج به توجه بيشتر شما دارد، يعني نسبت به شستن ماشين مقدم است‌. از اين پس با در نظر گرفتن ميزان عشقتان به اطرافيان از زندگي خود لذت بيشتري ببريد.















از دنياي خوابها و روياهايتان چه مي‌دانيد؟











بسيارند صبح‌هايي كه از خواب بيدار شده‌ايم و تنها يك تصوير مبهم از خواب شب گذشته جلوي چشمانمان است‌. و كلافه‌تر مي‌شويم وقتي كه هر چه فكر مي‌كنيم و چيزي به خاطر نمي‌آوريم و يا ممكن است تمام خواب را به صورت واضح و تمام رنگي ببينيم و دنبال كتاب تعبيرخواب باشيم و با دلهره زياد به دنبال تعبير خوابمان مي‌گرديم و قلباً آرزو مي‌كنيم كه اي كاش تعبير بدي نداشته باشد. به راستي راز اين خواب ديدن چيست و چرا اينقدر به آن اعتقاد داريم‌؟ آيا از ماهيت واقعي خواب ديدن اطلاعي داريد. دانشمندان سالهاست كه در مورد خواب ديدن و صحت آن در حال تحقيق و آزمايش هستند. روياها برگرفته از حوادث‌، تجربه‌ها و اتفاقات زندگي ما هستند با وجود تمامي خصوصيات عجيب و شگفت‌انگيز. خوابهاي ما تا زماني كه خواب مي‌بينيم براي ما همانقدر واقعي هستند كه حوادث و تجاربي كه در بيداري براي ما به وقوع مي‌پيوندند. رويا پديده‌اي است كه اساس آن بر فعاليت‌هاي شناختي مغز در حين خواب استوار است‌. اما به دليل اين كه مغز هرگز نمي‌خوابد و روان ما شب و روز در حال كار كردن مي‌باشد روياهاي ما همانطور از قدرت احساسي‌، حواس و تصورات برخوردارند كه زندگي ما در حال بيداري شامل آنها مي‌باشد. پس از سالها آزمايش و تحقيق‌، دانشمندان به اين نتيجه رسيده‌اند كه محتوي خواب‌ها به حقايق بسيار نزديك است و «من در خواب‌» يا «من در بيداري‌» از رابطه بسيار نزديك‌تري نسبت به هم از آنچه كه تاكنون فكر مي‌كردند، برخوردار است‌. مثلاً وقتي در خواب مي‌بينيد كه عزيزي را از دست داده‌ايد و ناراحت مي‌شويد و گريه مي‌كنيد اين دقيقاً همان كاريست كه در بيداري انجام مي‌دهيم‌. خواب ديدن تجربه و اتفاقي است مانند ديگر تجربه‌ها و حوادث زندگي و همانطور كه ما تلاش مي‌كنيم كه از تجربه‌هاي بيداري زندگي درس بگيريم مي‌توانيم با هشياري‌، خودآگاهي رويا را با خودآگاهي بيداري برابر بدانيم زيرا افكار طبيعي روزانه دسترسي به همان ديدگاه‌ها و نقطه نظرها را امكان‌پذير مي‌سازد كه هوشياري و خودآگاهي در خواب و رويا.

بسياري از خوابهايي كه مي‌بينيم از فعاليت روزانه ما تأثير مي‌گيرند و نه تنها عملكرد روزانه بلكه بسياري از بيم و اميدهايي كه در زندگي داريم نيز در روياهاي ما بي‌تأثير نيستند. تصاوير اسطوره‌اي‌، تأثيرات بيروني‌، خاطرات عوامل شخصيتي‌، موقعيت‌هاي زندگي و زندگي روزمره‌; همه اين عوامل در كيفيت و مفهوم رويا و خوابي كه مي‌بينيم تأثير گذارند.

در كنار اين عوامل فاكتور روان‌شناختي مثل جنسيت‌، خلاقيت يا ذكاوت و موقعيت زندگي عمده‌ترين نقش را بر عهده دارند. اين فاكتور در مجموع هشتاد درصد از كل را شامل مي‌گردند. روياهاي آينده بسيار به ندرت نقش پيدا مي‌كنند و بسيار به شخص وابسته‌اند، فردي كه داراي اين گونه روياها باشد بي‌شك بسيار تحت تأثير آنها واقع شده و قانع مي‌شود.

شخصيت روياها!

و بسياري از روياها در انسان تحت تأثير شخصيت او قرار دارد. تحقيقات نشان مي‌دهد كه مردان از زنان بيشتر خواب مي‌بينند. مردان بيشتر از خشونت و رقابت خواب مي‌بينند. اما زنان بيشتر در رابطه با روابط زناشويي و مسايل مادي خواب مي‌بينند. در مورد اين نوع خواب ديدن كشفيات تازه نشان مي‌دهد كه تفاوت ميان روياها براساس اختلاف جنسيت وجود حياتي ندارد بلكه تنها تفاوت جنسيت در بيداري است كه خود را به دنياي خواب و روياها انتقال مي‌دهد.

در مجموع تنها ده درصد از حوادث و اتفاقات مربوط به يك رويا به وسيله عوامل و مسايل شخصيتي توضيح داده مي‌شود. اما به راستي مي‌توانيم به اين روياها اعتماد كنيم‌، آيا مي‌توانند نقش مثبت و يا منفي در زندگي ما داشته باشند؟ تنها در صورتي مي‌توانيم به خوابها اعتماد كنيم كه بتوانيم بگوييم كه آدمي هستيم كه روي خواب و خاطرات خواب خود در زندگي بيداري خودكار كرده و آنها را در زندگي خود جا انداخته باشيم‌. بعد از آن راه حل و پيام ظاهر مي‌شود و نه قبل از آن‌. اين جديدترين نتيجة تحقيقات دانشمندان است‌. اگر به فهم آنچه كه در خواب به انجام رسانيديد، نايل نشويد، آن عمل را هم نبايست در زندگي بيداري خويش انجام دهيد. در حقيقت خواب مفهوم خود را از خارج ديكته نمي‌كند، بلكه همه چيز در حدود خود واقعي باقي مي‌ماند. به جز شما كسي در خوابتان وجود ندارد كه در بيداري هم آن كار را به انجام برساند.



تعبير خواب شخصي‌!

هر كسي مي‌تواند تجاربي را كه در خواب پشت سر گذاشته با تجارب واقعي و زندگي حقيقي‌اش هماهنگ كند و بين آنها ارتباطي پيدا كند. در حقيقت مي‌توانيد رابطه‌اي دوستانه را با «من در خواب‌» خودتان با «من در بيداري‌» خودتان برقرار كنيد. خوابتان خوش‌!















مهربان و صميمي باشيد و يكديگر را در آغوش بگيريد!











نيروي دروني اغلب از مهرباني و گذشت ديگران دربارة ما ايجاد نمي‌شود، بلكه از خوبي‌هاي ما به ديگران به وجود مي‌آيد. هر كدام از ما داراي نيرويي هستيم كه مي‌توانيم با اعمال ساده‌اي دنيا را غني سازيم‌. مانند مهرباني بدون قيد و شرط به همسر، دوستان و يا حتي به يك شخص غريبه‌. از هر فرصتي كه به دست مي‌آوريد، استفاده كنيد تا چيزي را بستانيد. هنگامي كه به دنبال خوبي در ديگران باشيد، بهترين را در خودتان خواهيد يافت‌. موردي را به كسي تبريك بگوييد، به مناسبتي يا حتي بدون مناسبت هديه بدهيد. نفرت ديگران را با عشق پاسخ دهيد. عشقي كه بروز مي‌دهيد به شما باز مي‌گردد و ارمغان آن آزادي و رهايي است‌. عشق خود را نثار كساني كنيد كه با شما در تعارض و تخاصمند. عشق ورزيدن به كساني كه شيرين و نازنين و دوست داشتني‌اند، كار آساني است‌. براي اين كه عمق عشق را در قلب خود بيازماييد، ببينيد چقدر آناني را كه تحمل رفتارشان برايتان دشوار است‌، دوست داريد. اين اعمال سبب تقويت و رشد روح شما مي‌شوند و بركات خود را به دنبال خواهند آورد. دكتر «هارولد واشا» مي‌گويد: در آغوش گرفتن انساني توسط انسان ديگر در جسم خستة يك آدم هواي تازه‌اي از زندگي مي‌دمد و به آدمي احساس جواني بيشتري مي‌بخشد. در آغوش گرفتن روزانه‌، پيوندها را نيرو مي‌بخشد و تا اندازة زيادي تنش‌ها و جر و بحث‌هاي خانوادگي را كاهش مي‌دهد. هنگامي كه كسي نوازش و لمس مي‌شود، ميزان «هموگلوبين‌» خونش به اندازة زيادي افزايش مي‌يابد. هموگلوبين بخشي از خون است كه باعث انتقال اكسيژن به اندام‌هاي بدن مي‌شود. افزايش ميزان هموگلوبين تمام بدن را تقويت مي‌كند و ضمن جلوگيري از بروز امراض‌، بهبودي را سرعت مي‌بخشد و باعث ايجاد آرامش و نشاط در فرد مي‌شود. توصية مهمي براي شما دارم و آن اين كه شما، همسر، فرزندان و اعضاي خانواده‌تان را گاهي در آغوش بگيريد و از توجه و اعتمادي كه از اين ارتباط به وجود مي‌آيد، لذت ببريد. لوچيانو مي‌گويد: هر يك از ما فرشته‌اي هستيم با يك بال‌، تنها زماني مي‌توانيم پرواز كنيم و به اوج برسيم كه يكديگر را در آغوش بگيريم‌.»















كارتان را دوست داشته باشيد تا از تفريح بعد از كار لذت ببريد.













روزتان را چگونه مي‌گذرانيد؟ آيا لحظات عمر شما همان حركت عقربه‌هاي ساعت مچي‌تان است‌؟

آيا صبح زود به خود مي‌گوييد: «مگر خروسي‌؟ حالا چه وقت بيدار شدن است‌؟» و يا نه با انگيزة يك روز جديد و فعال از خواب بيدار مي‌شويد و به استقبال لحظات زندگي مي‌رويد. زندگي را دوست داريد و سعي مي‌كنيد كه با قشنگ‌ترين حالات آن را بسازيد. زندگي هم مثل «عشق‌» از آن واژه‌هاي بسيار مظلوم و درعين حال گمراه كننده است‌. زيرا كه هر كس با او آن طور كه دلش مي‌خواهد رفتار مي‌كند. يكي نااميد است يكي سردرگم‌، يكي زرنگ و كلاهبردار است و خلاصه هر كس با متد ويژة خودش با اين زندگي مظلوم و بيچاره دست به گريبان است‌. اما اين را بدانيد كه اگر شما هم از او شاكي هستيد، تنها نيستيد چون ميليونها نفر ديگر در دنيا هستند كه مثل شما فكر مي‌كنند و سخت هم در اشتباهند. اما بدانيد بايد اين طرز فكر را تغيير دهيد تا به مفهوم واقعي خوشبختي پي ببريد. در فعاليتهاي زندگي خوشبختي هست و شخص داراي خوشبختي صاحب قدرت است‌. صبح كه از خواب بلند مي‌شويد، هوشيار و گوش به زنگ روزي كه در پيش داريد باشيد. به تمام امكاناتي كه داريد و مي‌توانيد از آن براي به دست آوردن يك زندگي شاد و لذت بخش تلاش كنيد فكر كنيد. ممكن است كه امروزِ شما دنيا را تكان ندهد اما مطمئن باشيد كه حتماً دنياي خودتان را مي‌سازد. برخورد بسياري از مردم با زندگي بسيار نااميد كننده است‌. آنها از خير همة خوشي‌هاي زندگي مي‌گذرند و تنها منتظرند كه بدبختي و مشكلي سر راهشان سبز شود تا بر عقيدة بدبخت بودنشان مهر تأييد پررنگ‌تري بزنند. شما مي‌توانيد حتي براي استراحت نيز كار ساده و بي‌تحركي مثل ماهيگيري را انتخاب كنيد اما اگر فكر و ذهن‌تان فعال باشد، بيشترين ماهي را مي‌گيريد و در غير اين صورت حتي ماهي‌ها نيز از شما بدشان مي‌آيد و مي‌گويند «كه هرگز قلاب آدم منفعلي مثل تو را به دهان نمي‌گيريم‌.»

اما اين را بدانيد كه اگر شما هم از آن دسته آدمهايي هستيد كه از رختخواب به سراغ تلويزيون‌، بعد به سراغ تلفن و سپس يخچال و سالن رستوران و دوباره از آنجا به رختخواب مي‌رويد، اين كاري كه شما به آن مشغوليد زندگي كردن نيست‌، چشمانتان را خوب باز كنيد، دنيا و كارهاي فراواني منتظر شما هستند.

لذت كار

براي بسياري از مردم‌، كاري مشقت بارتر از رفتن سركار نيست‌. او را ديو دو سري مي‌دانند كه قرار است عمر و جواني آنان را از بين ببرد. آيا به راستي كار اين قدر وحشتناك است‌؟ براي بسياري كار مثل ساعتي مي‌ماند كه مقابل آن نشسته‌اند و تحمل ديدن عبور و حركت عقربه‌هاي آن را ندارند. من از همين جا و با صداي بلند مخالفت خودم را با اين طرز فكر فرياد مي‌زنم‌، كار مفيد و ثمربخش از نعمت‌هاي واقعي زندگي است‌. كار تنها كسب درآمد نيست‌، كار مفيد عزت نفس انسان را افزايش مي‌دهد و روح را پرورش مي‌دهد. بسياري از مردم در هنگام كار، روحي آرام دارند اما در هنگام بيكاري تشنج و تشويش حتي در نگاهشان پيدا است‌.

بسياري از مردم به كارهايي مشغولند كه اصلاً شايسته آنها نيست‌، كار كردن برايشان عذاب آور است چون اصلاً آن كار را دوست ندارند و تنها به خاطر درآمد كار مي‌كنند و آنها اصلاً نمي‌توانند مانند كسي كه عاشق كارش مي‌باشد، از كار لذت ببرند. خدا كند كه شما چنين حال و روزي نداشته باشيد زيرا اگر شما نيز در همين شرايط باشيد بايد خيلي سريع به فكر چاره باشيد زيرا در شرايطي كه هنگام كار احساس سرزندگي نمي‌كنيد اصلاً زندگي كردن‌، كار دشوار و پيچيده‌اي مي‌شود.

ممكن است كه كار خود را دوست نداشته باشيد، اما زندگي‌تان را كه حتماً دوست داريد. آيا امكان دارد كيف پول و يا ساعت مچي را كه از يك عزيز هديه گرفته‌ايد در سطل آشغال بيندازيد؟ حتماً جوابتان منفي است‌. پس چطور ممكن است با زندگي‌تان اين كار را بكنيد. حتي اگر كار خود را دوست نداريد به كارهايي كه مي‌توانيد با درآمد ناشي از آن انجام دهيد فكر كنيد. با خود بگوييد كه شما تنها كسي هستيد كه مي‌توانيد اين كار را انجام دهيد، پس با غرور آن را انجام دهيد و با لذت از درآمد آن استفاده كنيد.

زمان استراحت‌

بايد به خودتان ياد بدهيد كه استراحت نيز به اندازة ساعات كار اهميت دارد. شما تنها براي كار كردن كه به دنيا نيامده‌ايد. بايد براي اوقات فراغت خود برنامه ريزي كنيد. براي كارهايي كه دوست داريد انرژي بگذاريد اگر عاشق باغباني هستيد در زمان بيكاري به آن بپردازيد و طوري باغباني كنيد كه انگار باغباني بزرگتر و معروفتر از شما در دنيا وجود ندارد.

اگر زندگي را دوست داريد، وقت را هدر ندهيد زيرا زندگي از آن ساخته شده است‌. اوقات استراحت شما مثل اعضاي بدنتان به شما تعلق دارد، از آن به بهترين شكل استفاده كنيد. فرد سيگاري براي قلب و ريه‌اش بيماري درست مي‌كند، شما از اوقات خود مراقبت كنيد و از داشتن آن لذت ببريد.



نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی مديتيشن

جستجو در سایر مطالب محشر