مد و زيبايي آرایشی و بهداشتی - لطفا مانكن نشويد! درپي مرگ يك مانكن برزيلي Mahshar

مد و زيبايي آرایشی و بهداشتی : لطفا مانكن نشويد! درپي مرگ يك مانكن برزيلي

صفحه اصلی سایت محشر بخش سرگرمی تفریحی محشر اس ام اس جوک و لطیفه های جدید فارسی مطالب و عکس های جالب خواندنی دیدنی عکس ایرانی و خارجی خطای دید - به چشمان خود اعتماد نکنید اتاق چت روم فارسی گفتگو دوستیابی عاشقانه متن زیبا ساز محشر نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی کاملترین مرجع انواع فال ، طالع بینی و آدم شناسی به سبک های مختلف آموزش آشپزی ، تهیه انواع ترشیجات دسر شیرینی غذای ايرانی غذای فرنگی غذای کودک و نوشیدنی اطلاعات راهنما تلفن کل کشور نقشه جهان نقشه تهران فرهنگ اسامي پسر و دختر ایرانی آموزش انواع داستان و رمان در کتابخانه محشر سایتهای اینترنتی فارسی لینک های مختلف ایرانی و خارجی ارسال رایگان کارت تبریک های عکس و فلش برای مناسبت های عاشقانه ولنتاین تولد و غیره ترجمه تصویر های عاشقانه عشق یعنی ... محاسبه گر عشق ابزارهاي موبايل جدید ترین اخبار ایران و جهان اطلاعات غذایی تغذيه رژیم و سلامتي جدیدترین رکورد ها و ترین ها گالری عکس های جالب غیر ایرانی ضرب المثل های فارسی ايران همراه با عکس قرآن به سه زبان فارسي عربي انگليسي ترفند هاي كارآمد اینترنتی کامپیوتر و موبایل بخش بين الملل در محشر چك كردن عکس و وضعيت اي دي ياهو در مسنجر با امکانات جالب دانلود رايگان نقشه کامل شهر تهران براي تمامي موبايل هاي سامسونگ - سونی اریکسون - نوکيا پخش زنده و مستقیم شبکه های راديو و تلويزيون آنلاين معرفی شهر های ایران تبليغات در محبوبترین سایت فارسی نقشه سایت
چت روم
لطفا مانكن نشويد! درپي مرگ يك مانكن برزيلي  تغییر فونت : شما مي توانيد با استفاده از منو سمت راست صفحه نمايش اندازه متن را تغيير دهيد

لطفا مانكن نشويد! درپي مرگ يك مانكن برزيلي لطفا مانكن نشويد! درپي مرگ يك مانكن برزيلي

لطفا مانكن نشويد! درپي مرگ يك مانكن برزيلي اين اعداد و ارقام مربوط به يك مانكن برزيلي است كه 15 نوامبر 2006 در اثر عفونت ناشي از بي اشتهايي مرضي يا «آنوركسي نوروزا» از دنيا رفت؛ در حالي ‌كه خيلي از دختران جوان به او و اندامش غبطه مي‌خوردند.




اما مرگ اين مانكن برزيلي بعد از مرگ همتاي اروگوئه‌اي او كه دچار نارسايي قلبي شده بود، موجب شد انقلابي در جهان مد رخ داده و فريادهاي اعتراض متوليان بهداشت اوج بگيرد. به طوري كه سازمان بهداشت جهاني هم واكنش نشان داد.

اين سازمان در گزارشي نگراني خود را از كم وزني بيش از حد دختران جوان و گرسنگي كشيدن مفرط آنها براي تقليد از مدل‌ها، اعلام كرد. البته اين واكنش در برابر تبليغات گسترده غير علمي براي كاهش وزن و استفاده از زنان فوق‌العاده لاغر در سالنهاي مد، خيلي مهم نيست؛ چرا كه همچنان شمار زيادي از دختران جوان، به تقليد از مدل‌هايي كه از شدت لاغري رو به موت هستند، سعي مي‌كنند خود را بيش از حد لاغر كنند!

فراموش نكنيد سازمان بهداشت جهاني افرادي با شاخص توده بدني زير 5/18 را دچار كمبود وزن دانسته و در جهان سوم چنين افرادي را مستحق كمك‌هاي بشر دوستانه مي‌داند. شاخص توده بدني مانكن مورد بحث، 5/13 بود!

حضور لاغرها در نمايش ممنوع!

به دنبال هشدار‌هاي سازمان بهداشت جهاني، ابتدا در ماه سپتامبر موجي در برزيل و اسپانيا به راه افتاد كه جلوي فعاليت مانكن‌هاي بسيار لاغر گرفته شود. اين معضل به حدي جدي شد كه برگزار كنندگان نمايش لباس در اين كشور از حضور مدل‌هاي بسيار لاغر- كه ظاهر بيمار گونه آنها داد مي‌زد استانداردهاي سلامت را ندارند - جلوگيري كردند.

در واقع، شركت‌هاي مد مجبور شده‌اند در انتخاب مانكن‌هاي خود شاخص جديدي در نظر بگيرند. طبق قانون اين كشور مدل‌هايي كه شاخص توده بدني(BMI ) كمتر از 18 داشته يا سن آنها كمتر از 16 سال باشد، از شركت در اين نمايش‌ها محروم مي‌شوند.

حتماً مي‌دانيد در علم پزشكي معيارهاي مختلفي براي تعيين چاقي و لاغري افراد وجود دارد كه معتبر‌ترين و مشهورترين آنها شاخص توده بدن است. اين معيار از تقسيم وزن (بر حسب كيلوگرم) بر مجذور قد (برحسب متر) به دست مي‌آيد. طبق اين معيار فقط كساني كه شاخص توده بدني شان بين 5/18 تا 25 است، وزني ايده‌آل دارند.

بقيه هم مي‌آيند

پس از مدتي، كشورهاي ديگري از جمله آرژانتين هم با اسپانيا همراه شده و از شركت‌ها خواسته‌اند قبل از شروع هر برنامه گواهي سلامت مدل‌هاي خود را ارائه دهند. حتي اين موج به انگلستان هم رسيده و وزير فرهنگ اين كشور با اشاره به الگو گرفتن دختران جوان از مدل‌هاي بسيار لاغر، از مجريان نمايشگاههاي مد خواست مدلهاي بسيار لاغر و استخواني را بكار نگيرند.

در انگليس تقريبا 5 تا 10 درصد زنان 14 تا 24 ساله از بيماري بي‌اشتهايي عصبي رنج مي‌برند و حتي سن ابتلاي اين بيماري پايين آمده و كودكان 8-7 ساله را هم گرفتار كرده است.

بي‌اشتهايي عصبي يا آنوركسي نروزا نوعي اختلال در خوردن است كه در آن فرد به شكل وسواس‌آميزي خود را از خوردن غذا محروم مي‌كند تا به اندامي بيش از حد لاغر دست پيدا كند.

اين بيماران اگرچه دارند از لاغري پس مي‌افتند، اما باز هم احساس چاقي مي‌كنند. يكي ديگر از علائم اين بيماري علاقه وسواسي به رژيم‌هاي سخت غذايي، ورزش‌هاي سنگين و اكراه از خوردن غذا حتي در كنار ديگران است.

نوع ديگر اين بيماري هم بوليميا است كه در آن فرد بر خلاف نوع اول اشتها دارد، اما بعد از خوردن خود را وادار به استفراغ مي‌كند. هر دو اين اختلالات رواني مي‌توانند به مرگ بينجامند يا عوارض دائمي مانند نازايي و استخوانهاي شكننده ايجاد كنند.

ايتاليا، آخر از همه

به تازگي كشور ايتاليا هم با وجود مقاومت‌هايي كه متوليان مد در ابتدا نشان دادند، بالاخره به جمع اين كشورها پيوست. در خبرهاي بي.بي.سي آمده وزير جوانان اين كشور با ابراز خوشحالي از تصويب اين قانون گفته: «60 درصد نوجوانان ايتاليا دوست دارند از آنچه هستند لاغرتر باشند.

البته مرزي بين لاغري و بيماري وجود دارد كه معمولا مورد توجه نيست. ما مي‌خواهيم با تصويب و اجراي اين قانون اين مرز را شناسانده و حد را نگه داريم. شايد بتوانيم يك تصور سالم از زيبايي را در ميان مردم زنده كنيم.»

البته اين تصور منحصر به ايتاليا نيست. كارشناسان انگليسي معتقدند در اين كشور هم اين تصور رواج دارد كه هر چه زنان لاغرتر باشند، زيباترند و اين تصور همراه با تصاوير مانكن‌هاي مشهور مجلات مد مي‌تواند يكي از علل افزايش آمار آنوركسي و بوليميا باشد.

حرف آخر

پزشكان سازمان بهداشت جهاني با بررسي وزن شمار زيادي از مدلهاي لباس، دريافته‌اند وزن آن‌ها حداقل 10 كيلوگرم كمتر از استاندارد شاخص سلامتي است.

در ضمن محققان به اين نتيجه رسيده‌اند كه ميل دختران جوان به داشتن تناسب اندام و روي آوردن كور كورانه به رژيم‌هاي لاغري، خطر پوكي استخوان، نارسايي قلب، تنبلي كبد (سيروز) و اختلالات رواني را در اين گروه افزايش داده و آن‌ها را مستعد دردهاي عضلاني- اسكلتي شديد مي‌كند.

رسانه‌هاي جهان هم در تكاپو هستند تا مردم و بخصوص مدلهاي در معرض آسيب را از مشكلاتي كه به دنبال لاغري بيش از حد گريبانگيرشان خواهد شد، آگاه كنند.

اما با تمام اين حرفها هنوز هم دختران جواني هستند كه در لاغر شدن و رسيدن به اندامي مانكني، با هم، چشم و هم چشمي دارند و بدون توجه به عواقبش رژيم‌هاي آنچناني گرفته و مشتري قرص‌هاي لاغري شده‌اند.

از قديم گفته‌اند، اندازه نگه‌دار كه اندازه نكوست!


بخش مد و زيبايي آرایشی و بهداشتی وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

لطفا مانكن نشويد! درپي مرگ يك مانكن برزيلي
موسيقي هنر و خوانندگانموسيقي هنر و خوانندگان Mahshar.com/art
مد و زيبايي آرایشی و بهداشتیمد و زيبايي آرایشی و بهداشتی Mahshar.com/beauty
عکس و خبر از سینماي ایران و جهانعکس و خبر از سینماي ایران و جهان Mahshar.com/cinema
مطالب جالب تصاویر دیدنیمطالب جالب تصاویر دیدنی Mahshar.com/fun
خانه و خانه داريخانه و خانه داري Mahshar.com/home
خطا دیدخطا دید Mahshar.com/khata_did
کتابخانه محشرکتابخانه محشر Mahshar.com/library
ترفند های موبايل و sms اس ام استرفند های موبايل و Sms اس ام اس Mahshar.com/mobile
ترين ها ركورد شكني هاترين ها ركورد شكني ها Mahshar.com/oddity
روانشناسيروانشناسي Mahshar.com/psycology
تصاویر و مطالب جالب مذهبيتصاویر و مطالب جالب مذهبي Mahshar.com/religiouse
عکس و مطالب جالب دنیای ورزشعکس و مطالب جالب دنیای ورزش Mahshar.com/sport
ترفند های مفید كامپيوتر و اينترنتترفند های مفید كامپيوتر و اينترنت Mahshar.com/tarfand