مد و زيبايي آرایشی و بهداشتی - خنديدن با دندان‌هايي مانند مرواريد Mahshar

مد و زيبايي آرایشی و بهداشتی : خنديدن با دندان‌هايي مانند مرواريد

صفحه اصلی سایت محشر بخش سرگرمی تفریحی محشر اس ام اس جوک و لطیفه های جدید فارسی مطالب و عکس های جالب خواندنی دیدنی عکس ایرانی و خارجی خطای دید - به چشمان خود اعتماد نکنید اتاق چت روم فارسی گفتگو دوستیابی عاشقانه متن زیبا ساز محشر نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی کاملترین مرجع انواع فال ، طالع بینی و آدم شناسی به سبک های مختلف آموزش آشپزی ، تهیه انواع ترشیجات دسر شیرینی غذای ايرانی غذای فرنگی غذای کودک و نوشیدنی اطلاعات راهنما تلفن کل کشور نقشه جهان نقشه تهران فرهنگ اسامي پسر و دختر ایرانی آموزش انواع داستان و رمان در کتابخانه محشر سایتهای اینترنتی فارسی لینک های مختلف ایرانی و خارجی ارسال رایگان کارت تبریک های عکس و فلش برای مناسبت های عاشقانه ولنتاین تولد و غیره ترجمه تصویر های عاشقانه عشق یعنی ... محاسبه گر عشق ابزارهاي موبايل جدید ترین اخبار ایران و جهان اطلاعات غذایی تغذيه رژیم و سلامتي جدیدترین رکورد ها و ترین ها گالری عکس های جالب غیر ایرانی ضرب المثل های فارسی ايران همراه با عکس قرآن به سه زبان فارسي عربي انگليسي ترفند هاي كارآمد اینترنتی کامپیوتر و موبایل بخش بين الملل در محشر چك كردن عکس و وضعيت اي دي ياهو در مسنجر با امکانات جالب دانلود رايگان نقشه کامل شهر تهران براي تمامي موبايل هاي سامسونگ - سونی اریکسون - نوکيا پخش زنده و مستقیم شبکه های راديو و تلويزيون آنلاين معرفی شهر های ایران تبليغات در محبوبترین سایت فارسی نقشه سایت
چت روم
خنديدن با دندان‌هايي مانند مرواريد تغییر فونت : شما مي توانيد با استفاده از منو سمت راست صفحه نمايش اندازه متن را تغيير دهيد

خنديدن با دندان‌هايي مانند مرواريد خنديدن با دندان‌هايي مانند مرواريد

خنديدن با دندان‌هايي مانند مرواريد تا به حال به لبخند هنرپيشه‌ها، مخصوصاً‌ از نوع ‌هاليوودي‌اش توجه كرده‌ايد؟: دندان‌هايي رديف و سفيد كه جذابيت خاصي به چهره‌ مي‌بخشد و باعث مي‌شود بيشتر آن هنرپيشه‌ها، بي‌پروا به هنگام خنديدن تا دومين دندان آسياي خودشان را هم به نمايش بگذارند! اين روزها با صرف مبلغي حدود 2500 دلار، هر كسي مي‌تواند با دندان‌هايي شبيه دندان‌هاي «جوليا رابرتز» يا «كاترين زتاجونز» بخندد؛ البته به شرطي كه عوارض احتمالي اين لبخند صدفي را هم به جان بخرد. ديدن برق دندان‌ برخي هنرپيشه‌هاي معروف چشم را مي‌زند و سفيدي بي‌عيب و نقص لبخندشان در عكس‌هاي رنگي مجلات گاهي واقعاً مبهوت‌كننده است. ولي ديگر شما هم مي‌توانيد با آن‌ها رقابت كنيد و با چنين لبخند زيبايي از ته دل قهقهه بزنيد بدون اين‌‌كه نگران بدرنگي يا بدشكلي دندان‌هايتان باشيد. انواع نوارهاي سفيدكننده، خميردندان‌ها و دهانشويه‌هاي سفيدكننده يا ژل‌هايي كه درون قاشك ريخته مي‌شوند، مي‌توانند دندان‌هايي سفيد و صدفي را براي شما به ارمغان بياورند.

لبخند ‌هاليوودي
خيلي‌ها دوست دارند مثل هنرپيشه‌هاي سرشناسي مانند «جوليا رابرتز»، «كاترين زتاجونز» و «براد پيت» بخندند. ولي حقيقت اين است كه اين دندان‌هاي رديف و سفيد فقط با بليچينگ (سفيد كردن دندان‌ها) به دست نيامده‌اند. به عبارت ديگر يك لبخند ‌هاليوودي پر از «لامينيت ونير» (روكش‌هاي ويژه دندان) است. آن‌چه شما در اين لبخندهاي مرواريدي مشاهده مي‌كنيد سطح سفيدشده دندان‌هاي هنرپيشه‌ها نيست بلكه سطح براق «لامينيت»‌هايي از جنس چيني است كه مانند قطعات پوست‌پيازي روي سطح دندان‌هاي آن‌ها چسبانده شده است و همين ورقه‌هاي نازك است كه نماي ظاهري دندان‌ها را از اين رو به آن رو مي‌كند. اين روكش‌ها مي‌توانند عيوب ظاهري دندان‌ها را بپوشانند و آن‌ها را مرتب و رديف نشان دهند. اگر دندان‌ها دچار بدرنگي شديد يا اندكي نامرتب و عقب و جلو باشند، لامينيت بهترين درمان است. درست مانند اين‌كه از ناخن مصنوعي استفاده كرده باشيد. اين كار توسط دندان‌پزشك و در مطب انجام مي‌گيرد و انجام آن نياز به گذراندن هيچ دوره تخصصي يا مدرك خاصي ندارد. معمولاً تبليغات دندان‌پزشكي پر است از نمايش موفقيت اين درمان‌ها ولي از گرفتاري‌هاي بعدي اين قبيل درمان‌ها، كمتر حرفي به ميان مي‌آيد. سوزان براون، مدل معروف آمريكايي، يكي از آن‌هايي است كه گرفتار دردسرهاي اين روكش‌هاي «لامينيتي» شد. او كه سابقاً مدل لباس بود، به دليل اين‌كه ظاهر دندان‌هايش چندان زيبا نبود از خنديدن در برابر دوربين‌ها طفره مي‌رفت و سرانجام تصميم گرفت با «ونير»‌ها به مشكل قديمي‌خود پايان دهد ولي اين روكش‌هاي چيني كه بر سطح دندان‌هايش چسبانده شده بود، براي او دردي طاقت‌فرسا به همراه داشت كه يك ماه تمام همراه او بود. علت درد، عفونت گسترده لثه بود. او دچار عفونت شديد لثه شده بود چون روكش‌ها كاملاً روي دندان‌هايش چفت نشده بودند. بنابراين اگر قصد داريد از اين روكش‌ها روي دندان‌هايتان استفاده كنيد توجه داشته باشيد كه كاملاً با دندان‌هايتان جفت و جور باشند چرا كه در غير اين صورت فاصله‌اي كه بين روكش و دندان وجود دارد محلي براي رشد و فعاليت ميكروب‌ها خواهد شد و نتايج آن همين عفونت لثه خواهد بود. با اين حال چفت شدن زيادي روكش‌ها با دندان‌ها نيز چندان مطلوب نيست. اگر روكش‌ها اصولي طراحي و ساخته شوند، نياز به فشارهاي سنگين براي جاگذاري آن‌ها روي دندان‌ها نيست. اين روكش‌ها حتي ممكن است هنگام جويدن خرد شوند و از جاي خود بيرون بيايند و تمام زحمت‌هاي شما را به باد دهند. از نشانه چنين روكش‌هاي نامناسبي، دردي است كه به صورت مداوم پس از چسباندن آن‌ها وجود دارد.

محصولات سفيدكننده؛ از جلو نظام
اين روزها براي اين‌كه حتي زحمت رفتن به مطب دندان‌پزشكي را هم به خودتان ندهيد، صاحبان صنايع اين محصولات سفيدكننده دندان را به خانه شما آورده‌اند. يكي از آن‌ها نوارهاي سفيدكننده دندان با مارك كرست است كه فقط كافي است آن را روي دندان‌هايتان بچسبانيد و پس از مدتي از دندان‌هايي سفيد لذت ببريد. «جيم باكارت» جوان 23 ساله‌اي كه مدتي از اين محصولات استفاده كرده است، در گفتگو با خبرنگار «اچ اس ان بي سي» در مورد نتايج استفاده از اين محصول مي‌گويد: «دندان‌هاي من بيش از پيش سفيد و براق شده است ولي هنوز به اندازه‌اي كه مي‌خواهم، سفيد به نظر نمي‌رسند.» بر اساس آمار انجمن دندان‌پزشكان زيبايي آمريكا اين روزها، سفيد كردن دندان‌ها اولين درخواست بيماراني است كه به دندان‌پزشكان مراجعه مي‌كنند و تعداد افرادي كه در جستجوي دندان‌هايي سفيدتر راهي مطب‌هاي دندان‌پزشكي مي‌شوند، روز به روز افزايش مي‌يابد. سال گذشته، فقط در كشور آمريكا مبلغي بالغ بر 4/1 بيليون دلار صرف سفيد كردن دندان‌ها شده است.

دندان‌هاي نازك‌نارنجي
براي سفيد كردن دندان‌ها از دو ماده «پراكسيد هيدروژن» و «كاربامايد پراكسايد» استفاده مي‌شود، كه سال‌ها است در دهانشويه‌هايي كه روزانه مصرف مي‌كنيد، وجود دارند. اين مواد مورد تأييد جوامع دندان‌پزشكي هستند اما برخي افراد به اين مواد حساسيت دارند و اصلاً نبايد با اين مواد دندان‌هاي خود را سفيد كنند. براي اين‌كه مطمئن شويد شما به اين مواد حساسيت نداريد بايد از دندان‌پزشكتان بخواهيد، قبل از مصرف، اين مواد را روي شما آزمايش كند. نكته ديگر اين‌كه ممكن است پس از سفيد كردن دندان‌هايتان دچار «حساسيت دنداني» شويد يعني با نوشيدن چاي داغ، بستني، آب يخ يا خوردن مواد غذايي ترش، دندان‌هايتان به صورت گذرا درد بگيرد. اما معمولاً اين حساسيت گذرا است و مي‌توان با فاصله انداختن بين جلسات درماني، آن را بهبود بخشيد. پس از اتمام دوره درمان، اگر همچنان حساسيت دندان‌هاي شما برقرار بود، مي‌توانيد از خميردندان ضد حساسيت استفاده و آن را جايگزين خميردندان معمولي‌تان بكنيد. به هر حال حساسيت دنداني يكي از عوارض سفيد كردن دندان‌ها است كه شايد به آن گرفتار شويد.

چند درجه روشن‌تر؟
«اگر دندان‌هايم را سفيد كنم، چند درجه روشن‌تر مي‌شوند؟» اين شايد اولين سؤالي باشد كه از دندان‌پزشك مي‌پرسيد. لابد در تبليغات بسياري از محصولات سفيدكننده ديده‌ايد كه ادعا شده است با يك‌بار استفاده از آن محصول، دندان‌هاي شما تا 9 درجه روشن‌تر مي‌شوند ولي اين بيشتر يك فريب تبليغاتي است تا واقعيت. معمولاً اين محصولات، پس از هر بار استفاده، فقط 2 تا 3 درجه دندان‌ها را سفيدتر مي‌كنند. براي اين‌كه بفهميد رنگ دندان‌هايتان، چقدر سفيدتر شده است، بايد رنگ آن‌ها را قبل و بعد از درمان، ثبت كنيد. متأسفانه هنوز سيستم استانداردي در دندان‌پزشكي براي مشخص كردن رنگ دندان‌ها وجود ندارد و رايج‌ترين وسيله‌اي كه در مطب‌هاي دندان‌پزشكي استفاده مي‌شود نمونه رنگ وايتا (VITA) است. در اين نمونه رنگ، رنگ دندان‌ها به 4 گروه تقسيم مي‌شود. A (قهوه‌اي مايل به سرخ)، B (زرد مايل به سرخ)، C (خاكستري) و D (خاكستري مايل به سرخ). در هر يك از اين 4 گروه، 4 يا 5 نوع تيرگي و روشني وجود دارد. دندان‌پزشك به شما كمك خواهد كرد، رنگ دندانتان را قبل و بعد از درمان ضمن مقايسه با نمونه رنگ تعيين كنيد و متوجه شويد، سفيد كردن دندان‌ها، چند درجه دندان‌هايتان را روشن‌تر كرده است. جالب است بدانيد كه همه دندان‌هاي شما يك رنگ نيستند. معمولاً دندان‌هاي جلويي روشن‌تر و دندان‌هاي آسيا تيره‌ترند. هدف اصلي از سفيد كردن دندان‌ها اين نيست كه به روشن‌ترين درجه برسيد، بلكه دندان‌هايتان را بايد تا درجه‌اي روشن كنيد كه با رنگ چهره شما هماهنگي داشته باشد.

سفيدي پشت سفيدي
نبايد تصور كنيد با يك‌بار سفيد كردن دندان‌هايتان، ديگر تا مدت‌ها به سفيد كردن آن‌ها نيازي نخواهيد داشت. سفيد كردن دندان‌ها اثرات هميشگي ندارد. دندان‌ها معمولاً يك سال يا بيشتر سفيد باقي خواهند ماند و حفظ نتايج درماني به اين بستگي دارد كه شما پس از سفيد كردن دندان‌هايتان چقدر توصيه‌هاي ايمني دندان‌پزشكتان را رعايت كنيد. نوشيدن قهوه و چاي زياد، كشيدن سيگار، استفاده از نوشابه‌هاي رنگي و عدم توجه به بهداشت دهان، از عواملي هستند كه تمام زحمت‌هايتان را بر باد مي‌دهند و دندان‌هايتان را در مدت زمان كوتاهي پس از سفيد شدن، به رنگ اوليه خود باز مي‌گردانند.

تب تند بليچينگ
شما از سفيد كردن دندان‌هايتان چه هدفي را دنبال مي‌كنيد؟ بعضي‌ها آن را روشي براي افزايش اعتماد به نفس خود مي‌دانند و بعضي ديگر تلاش مي‌كنند با اين كار سن خود را كمتر نشان بدهند. جوان‌ترها هم معمولاً‌ دنبال زيبايي بيشتر هستند اما واقعيت اين است كه خيلي‌ها حاضرند درد بكشند اما دندان‌هاي صدفي داشته باشند و تصور مي‌كنند آن‌چه درباره آسيب به دندان‌ها در اثر استفاده از اين محصولات سفيدكننده مي‌گويند، بعيد و نامحتمل است. دكتر «ايرن اسميگل» رئيس انجمن دندان‌پزشكان زيبايي آمريكا، در اين مورد مي‌گويد: «من در ميان بيمارانم افرادي را داشته‌ام كه هيچ‌گاه به سفيدي دلخواه براي دندان‌هايشان نرسيده‌اند. حتي برخي از اين بيماران به دليل سفيد كردن بيش از اندازه دندان‌هايشان نياز به عصب‌كشي پيدا كرده‌‌اند زيرا اين مواد سفيدكننده به بافت‌هاي دنداني آن‌ها آسيب جدي وارد كرده‌اند. دندان‌هاي تعدادي از بيماران، ديگر رنگ طبيعي و درخشان خود را ندارد و به رنگ آبي يا آبي خاكستري در آمده است.» نتايج مطالعه‌اي كه در مجله انجمن دندان‌پزشكان آمريكا به چاپ رسيده است نشان مي‌دهد، نيمي ‌از بيماراني كه دندان‌هايشان را سفيد مي‌كنند، درجاتي از حساسيت گذرا را تجربه مي‌كنند. اين حساسيت از دردهاي تيز دنداني بر اثر خوردن غذاهاي گرم و سرد و سوزش لثه‌ها تا حساس بودن دندان‌ها به هوا متغير است. «مرديت كاملّا» دختر 23 ساله اهل سانفرانسيسكو است كه از روش سفيد كردن دندان‌ها در مطب استفاده كرده ‌است. دندان‌پزشك در مطب، ژل سفيدكننده دندان را درون قاشقك ويژه‌اي روي دندان‌هاي او قرار داده و با استفاده از يك لامپ كه نوري براي فعال كردن مواد سفيدكننده روي دندان‌ها مي‌تاباند، دندان‌هايش را سفيد كرده است. او در اين مورد مي‌گويد: «تجربه چندان خوشايندي نبود. ولي تنها چيزي كه مرا از صرف مبلغ زيادي براي سفيد كردن دندان‌هايم خوشحال مي‌كند، آن است كه لبخند زيبايي پيدا كرده‌ام.» «باركات» كه يك دختر دانشجو است فكر مي‌كند 3 ماه پس از استفاده 14 روزه‌اش از نوارهاي سفيدكننده مارك كرست، لازم است دوباره از اين محصول استفاده كند او كه اصلاً نگران سلامت دندان‌هايش نيست در اين مورد مي‌گويد: «من و هم‌اتاقي‌ام در خوابگاه به شوخي مي‌گوييم آن‌قدر به سفيد كردن دندان‌هايمان ادامه مي‌دهيم تا سرانجام در 30 سالگي تمام دندان‌هايمان را از دست بدهيم. آن وقت سراغ ساير درمان‌هاي دندان‌پزشكي مانند روكش خواهيم رفت.» رئيس انجمن دندان‌پزشكان زيبايي آمريكا مي‌گويد: «بيشتر موادي كه در مطب دندان‌پزشكي استفاده مي‌شوند بي‌خطرترند، با اين حال برخي از اين محصولات حاوي اسيد هستند و در صورت استفاده مكرر مي‌توانند موجب پوسيدگي دندان شوند.» اين دندان‌پزشك معتقد است كه سفيد كردن دندان‌ها بهتر است تحت نظر يك دندان‌پزشك مجرب و در مطب دندان‌پزشكي انجام شود تا در منزل و توسط خود فرد.

آن‌ها به سفيدي تن نمي‌دهند
سفيد كردن دندان‌ها براي بعضي‌ها جواب نمي‌دهد و براي بعضي‌ها خطرناك و مضر است. اگر مينا و عاج دندان‌هاي شما به صورت مادرزادي نواقصي داشته و بد ساخته شده باشد، بعيد است بتوانيد با اين تكنيك به رنگ دلخواهتان برسيد، شما بايد دندان‌هايتان را «لامينيت ونير» كنيد. بعضي افراد دندان‌هاي حساسي دارند و با خوردن غذاهاي گرم و ترش يا يخ و بستني دندان‌هايشان تير مي‌كشد، اگر شما هم دندان‌هاي حساسي داريد بهتر است به فكر سفيد كردن دندان‌هايتان نباشيد چون اين كار، حساسيت دندان‌هايتان را تشديد خواهد كرد. خانم‌هاي باردار و خانم‌هاي شيرده نيز بهتر است سفيد كردن دندان‌ها را به بعد از زايمان موكول كنند. به طور كلي دندان‌هايي كه رنگشان زرد، نارنجي و قهوه‌اي است به درمان پاسخ بهتري مي‌دهند ولي دندان‌هايي كه رنگ زمينه‌اي آن‌ها خاكستري يا آبي است، چندان سفيد نمي‌شوند. اگر دندان‌هايتان شديداً تغيير رنگ پيدا كرده است فقط با سفيد كردن دندان‌ها، به رنگ دلخواهتان نخواهيد رسيد
بخش مد و زيبايي آرایشی و بهداشتی وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

خنديدن با دندان‌هايي مانند مرواريد
موسيقي هنر و خوانندگانموسيقي هنر و خوانندگان Mahshar.com/art
مد و زيبايي آرایشی و بهداشتیمد و زيبايي آرایشی و بهداشتی Mahshar.com/beauty
عکس و خبر از سینماي ایران و جهانعکس و خبر از سینماي ایران و جهان Mahshar.com/cinema
مطالب جالب تصاویر دیدنیمطالب جالب تصاویر دیدنی Mahshar.com/fun
خانه و خانه داريخانه و خانه داري Mahshar.com/home
خطا دیدخطا دید Mahshar.com/khata_did
کتابخانه محشرکتابخانه محشر Mahshar.com/library
ترفند های موبايل و sms اس ام استرفند های موبايل و Sms اس ام اس Mahshar.com/mobile
ترين ها ركورد شكني هاترين ها ركورد شكني ها Mahshar.com/oddity
روانشناسيروانشناسي Mahshar.com/psycology
تصاویر و مطالب جالب مذهبيتصاویر و مطالب جالب مذهبي Mahshar.com/religiouse
عکس و مطالب جالب دنیای ورزشعکس و مطالب جالب دنیای ورزش Mahshar.com/sport
ترفند های مفید كامپيوتر و اينترنتترفند های مفید كامپيوتر و اينترنت Mahshar.com/tarfand