مد و زيبايي آرایشی و بهداشتی - رنگ مو را دست كم نگيريد! Mahshar

مد و زيبايي آرایشی و بهداشتی : رنگ مو را دست كم نگيريد!

صفحه اصلی سایت محشر بخش سرگرمی تفریحی محشر اس ام اس جوک و لطیفه های جدید فارسی مطالب و عکس های جالب خواندنی دیدنی عکس ایرانی و خارجی خطای دید - به چشمان خود اعتماد نکنید اتاق چت روم فارسی گفتگو دوستیابی عاشقانه متن زیبا ساز محشر نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی کاملترین مرجع انواع فال ، طالع بینی و آدم شناسی به سبک های مختلف آموزش آشپزی ، تهیه انواع ترشیجات دسر شیرینی غذای ايرانی غذای فرنگی غذای کودک و نوشیدنی اطلاعات راهنما تلفن کل کشور نقشه جهان نقشه تهران فرهنگ اسامي پسر و دختر ایرانی آموزش انواع داستان و رمان در کتابخانه محشر سایتهای اینترنتی فارسی لینک های مختلف ایرانی و خارجی ارسال رایگان کارت تبریک های عکس و فلش برای مناسبت های عاشقانه ولنتاین تولد و غیره ترجمه تصویر های عاشقانه عشق یعنی ... محاسبه گر عشق ابزارهاي موبايل جدید ترین اخبار ایران و جهان اطلاعات غذایی تغذيه رژیم و سلامتي جدیدترین رکورد ها و ترین ها گالری عکس های جالب غیر ایرانی ضرب المثل های فارسی ايران همراه با عکس قرآن به سه زبان فارسي عربي انگليسي ترفند هاي كارآمد اینترنتی کامپیوتر و موبایل بخش بين الملل در محشر چك كردن عکس و وضعيت اي دي ياهو در مسنجر با امکانات جالب دانلود رايگان نقشه کامل شهر تهران براي تمامي موبايل هاي سامسونگ - سونی اریکسون - نوکيا پخش زنده و مستقیم شبکه های راديو و تلويزيون آنلاين معرفی شهر های ایران تبليغات در محبوبترین سایت فارسی نقشه سایت
چت روم
رنگ مو را دست كم نگيريد! تغییر فونت : شما مي توانيد با استفاده از منو سمت راست صفحه نمايش اندازه متن را تغيير دهيد

رنگ مو را دست كم نگيريد! رنگ مو را دست كم نگيريد!

رنگ مو را دست كم نگيريد! ميزان آلرژي و حساسيت ناشي از مصرف رنگ مو در مصرف‌كنندگان رو به افزايش است و اين رقم به نسبت چندسال گذشته، دو‌برابر شده‌است.


گذشت آن روزگاري كه روي سر مردم نهايتا سه رنگ مو مي روييد: مشكي، قهوه‌اي و بور. حالا به اندازه آدم‌هاي روي كره زمين، رنگ مو وجود دارد و اغراق نيست اگر بگوييم حتي مي‌توان هر كسي را با رنگ مويش معرفي كرد!

البته در كشور ما هنوز آقايان رويشان نمي‌شود مويشان را به رنگ‌هاي قرمز و بنفش و آبي در بياورند و كم و بيش به همان رنگ موي طبيعي خود قناعت كرده‌اند و مصرف اين رنگ‌هاي خاص توسط خانم‌ها نيز محدود به مهماني‌ها مي‌شود!

اما در كشورهاي ديگر اوضاع كمي متفاوت‌تر است و جوانان‌شان ديگر با انواع و اقسام تاتو و آويزان كردن حلقه به گوش و ابرو ارضا نمي‌شوند و در حال حاضر آرايش مو با رنگ‌هاي عجيب و غريبي مثل نارنجي جيغ و صورتي متاليك و آبي كهربايي، به يكي از پر طرفدارترين انواع آرايش (و البته ابزار جلب توجه!) تبديل شده‌است.

يكي از تازه‌ترين هشدارهاي بهداشتي كه مدتي پيش منتشر شد، دقيقا در همين رابطه است؛ محققان و متخصصان امراض پوستي اعلام كرده‌‌اند ميزان آلرژي و حساسيت ناشي از مصرف رنگ مو در مصرف‌كنندگان رو به افزايش است و اين رقم به نسبت چندسال گذشته، دو‌برابر شده‌است.

بر‌اساس بررسي‌هاي انجام شده، كاهش سن مصرف‌كنندگان و افزايش علاقه به رنگ به رنگ كردن موها از عواملي است كه باعث بروز اين مشكل (افزايش حساسيت‌هاي پوستي) مي شود. بر اساس تحقيقاتي كه سال 1992 در ژاپن با مطالعه و بررسي سن مصرف‌كنندگان و ميزان استفاده از لوازم رنگ مو، انجام شد، مشخص كرد 13 درصد دختران دبيرستاني، 6درصد زنان 20 تا 30 ساله و 2 درصد مردان همين بازه سني از محصولات رنگ كردن مو استفاده مي‌كنند.

اما فقط چند سال بعد نتايج تحقيق مشابهي در سال 2001 در اين كشور، باعث تعجب و نگراني متخصصان امراض پوستي شد؛ در سال 2001، 41 درصد از دختران دبيرستاني، 85 درصد زنان و 33 درصد مردان 20 تا 30 ساله از اين محصولات استفاده مي‌كنند.

همچنين تحقيق ديگري كه 4 هزار فرد بزرگسال دانماركي را مورد بررسي قرار داد، حكايت از آمار 18درصدي مردان و 75 درصدي زنان مصرف كننده رنگ مو و مواد آرايشي مشابه داشت كه بيش از 5 درصد آنان تا كنون حداقل يك‌بار دچار حساسيت‌ها و ساير مشكلات پوستي شده‌اند.

نكته جالب توجه در مورد «رنگ مو گزيده‌»ها اين است كه فقط 15درصد اين افراد براي معالجه به مراكز درماني مراجعه كرده‌اند. يكي ديگر از اتفاقاتي كه باعث شده توجه محققان به تاثيرات رنگ مو و مضرات آن جلب شود، اتفاقي است كه سال گذشته رخ داده؛ اكتبر سال 2006، گزارشي از حساسيت پوستي در 8 نوجوان 12 تا 15 ساله در كوپنهاگ به دست مسوولان رسيد. تاثير رنگ مو روي 5 نفر از اين نوجوانان به قدري شديد بود كه در بيمارستان بستري شدند و يكي از آنها نيز تحت مراقبت ويژه قرار گرفت.

و اما دليل بروز چنين مشكلي حين رنگ كردن موها، مربوط به ماده‌اي به نام «پارا‌فنيلن‌ديامين» است كه در تركيبات رنگ موها وجود دارد. اين ماده در استفاده‌هاي طولاني مدت و مداوم از محصولات رنگين‌كردن مو، باعث ايجاد حساسيت‌هاي پوستي مي‌شود و گاهي اين آسيب‌‌هاي پوستي به حدي شديد است كه مي‌تواند فرد را راهي بيمارستان كند.

پارا‌فنيلن‌ديامين همان «PPD» است كه روي بسته‌بندي دو سوم رنگ موها نوشته شده و نوع حساسيتي كه در استفاده از رنگ موي حاوي اين ماده ايجاد مي‌شود، به صورت تاول روي پوست صورت، به خصوص درناحيه خط رويش موها، بروز مي‌كند.

PPD ماده‌اي است كه باعث آسيب‌هاي جدي به پوست مي‌شود و به همين دليل در قرن 20 ميلادي، به دليل افزايش اين مشكل، مصرف اين ماده در تركيبات آرايشي مو در كشورهاي آلمان، سوئد و فرانسه، ممنوع شد.

بر اساس تحقيقي كه توسط متخصصان امراض پوستي در لندن انجام شده، مشخص شد واكنش منفي پوست نسبت به PPD نه تنها در لندن بلكه در تمام كشورهاي جهان در حال افزايش است و آمار گزارش شده از ميزان حساسيت به اين ماده در شش سال گذشته دو برابر شده و به 1/7 درصد رسيده است و با اينكه خطرات ناشي از مصرف اين ماده به اثبات رسيده است، اما بسياري از كارخانه‌هاي توليدكننده محصولات مختلف رنگ مو، نسبت به اين موضوع بي‌توجه هستند و روي بسته‌بندي اين محصولات، هيچ هشداري نسبت به عواقب استفاده از اين رنگ موها درج نمي‌كنند.

البته اين مشكلات فقط براي گروه سني جوانان پيش نمي‌آيد و كودكان زيادي تا كنون با اين مشكل دست پنجه نرم كرده‌اند؛ بسياري از كودكان تحت شرايطي خاص، مجبور به رنگ كردن موهاي خود مي‌شوند. البته نه اينكه فكر كنيد موهاي آنها را با ضرب و زور، رنگ مي‌كنند، نه! اما در آيين و رسوم خاصي كه در برخي كشورها برگزار مي‌شود، موي كودكان شركت‌كننده در مراسم را رنگ مي‌كنند و همين امر مي‌تواند باعث بروز حساسيت‌هاي پوستي در كودكان شود.

البته در حال حاضر، مقدار مشخصي از PPD براي استفاده در رنگ موها و ساير محصولات اين‌چنيني از سوي اتحاديه اروپا تعيين شده است و بر اين اساس توليدگنندگان اين لوازم آرايشي مجازند تا حداكثر از 6 درصد PPD در تهيه مواد آرايشي استفاده كنند.

اگر شما از كساني هستيد كه رنگ مو مصرف نمي كنيد، مي‌توانيد از دردسرهاي ناشي از مصرف رنگ مو در امان بمانيد؛ در غير اين صورت دست كم توصيه هاي ايمني را جدي بگيريد! تست كردن رنگ مو روي قسمت كوچكي از پوست دست (48 ساعت قبل از رنگ كردن موها)، مي‌تواند از هرگونه اتفاق ناگواري در اين زمينه جلوگيري كند.


بخش مد و زيبايي آرایشی و بهداشتی وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

رنگ مو را دست كم نگيريد!
موسيقي هنر و خوانندگانموسيقي هنر و خوانندگان Mahshar.com/art
مد و زيبايي آرایشی و بهداشتیمد و زيبايي آرایشی و بهداشتی Mahshar.com/beauty
عکس و خبر از سینماي ایران و جهانعکس و خبر از سینماي ایران و جهان Mahshar.com/cinema
مطالب جالب تصاویر دیدنیمطالب جالب تصاویر دیدنی Mahshar.com/fun
خانه و خانه داريخانه و خانه داري Mahshar.com/home
خطا دیدخطا دید Mahshar.com/khata_did
کتابخانه محشرکتابخانه محشر Mahshar.com/library
ترفند های موبايل و sms اس ام استرفند های موبايل و Sms اس ام اس Mahshar.com/mobile
ترين ها ركورد شكني هاترين ها ركورد شكني ها Mahshar.com/oddity
روانشناسيروانشناسي Mahshar.com/psycology
تصاویر و مطالب جالب مذهبيتصاویر و مطالب جالب مذهبي Mahshar.com/religiouse
عکس و مطالب جالب دنیای ورزشعکس و مطالب جالب دنیای ورزش Mahshar.com/sport
ترفند های مفید كامپيوتر و اينترنتترفند های مفید كامپيوتر و اينترنت Mahshar.com/tarfand